Monday, November 9, 2009

Ser framemot en händelsefylld vecka

Det va en långsam helg i Malung må jag säja. Känns rätt bra att komma tillbaks till Falun. Martin hämtade mig i lördags på stationen 15.45 och vi åkte till hans syster Marina vars dotter Evelina fyllde år, hon fick en fin Gina Tricot mössa av mig och jag fick god tacopaj av dom, mmm. Dock kunde ju inte det lilla barnet ha på sig mössan när hon senare skulle komma på besök och sova över på kvällen utan fick lov att ha en sån där ful Bad Hair Day mössa, urk, alla mössor med text på borde brännas. Sen kom jag på att hon kanske e för liten och för utsocknes för att känna till häftiga Gina Tricot. Ja ja..

Vi gjorde inte mycke annat i helgen; latade, kollade på många avsnitt av Flashforward, såg Zombieland (underhållande), The Hangover (som inte Martin sett tidigare; gaah) och lite klassisk Natural Born Killers på min begäran, åt nachos, älggryta, enchiladas, äppelpaj, donuts med rosa glasyr och strössel.. Vi hade dock mellanrum mellan ätningarna..
Idag va Martin hemma eftersom han började bli lite sjuk, han ska ta svininfluensavaccin på fredagkväll och då måste man ju va frisk; så han tänkte vila upp sig lite. Jippi; ett hus utan föräldrar och endast en snyggMartin (när han väl behagar vakna) tänkte jag. Martin pallrade sig upp redan 10.30, glodde på mig ett tag där jag satt och drack kaffe i köket, sen glodde han ut och sa; "nu kommer visst pappa tillbaks.." Jaså e han ledig undrade jag. "Nej, han har tagit ledigt året ut.." svarade han.

YAY.

Kl e snart 20 och Macke och jag har handlat på Ica i Slätta. Helt ok affär. Jag vill ha Family Guy. Snart e maten klar..

När jag kom tillbaks fr Malung hälsade jag på Mia å Millie och Millies dagisbilder hade kommit, jag dör sicken söt unge, hi hi hi hi hi..

Imorrn ska Sara hämta mig 6.05 vid Statoil här i Herrhagen, sen ska vi TRÄNA. Efter det ska Mia få äran att hjälpa mig reda ut mina dreadsknutar bak i nacken, najs. Och kl 13 e det jobbpass på Östanfors i all evinnerlig tid till 21..

No comments: