Sunday, November 15, 2009

Boring

Jag tänkte börja omvårdnadsutbildningen idag på Yrkesakademin och va dit på första dagen som skulle dra igång kl 10, mötte upp med Mia utanför en kvart innan; så trevligt/roligt att hon också går där tycker jag, sen ska Karin också börja och spetsa till sin omvårdnadsutbildning med lite psykoinriktning. Bra bra.

Tror dock inte att denna kurs studiemodell passar mig för tillfället eftersom jag hade tänkt arbeta (och inhämta min inkomst därifrån) medan jag studerar; insåg dock när de pratade om upplägget imorse att det inte kommer att fungera att arbeta i den omfattningen jag tänkt mig. Hörde även att en utav lärarna nämnde till en utav eleverna i klassen att studera där på heltid och jobba ej går ihop. Fick även uppfattningen om att Arbetsförmedlingen köpt upp denna utbildning till de som är i stort behov att sysselsättning och jag är inte vid en desperat punkt än. Man hade heller inte möjligheten att vänta med valet på inriktning (äldrevård, sjukvård mm) utan skulle välja nu på stört. Hmm.

När jag hörde mig för om omvårdnadsutbildningen på Vägledningscentrum i början på okt och pratade med Malin.M nämnde hon januaristarten och gav och gick igenom ansökningsblanketten, så jag tänker lämna in den nu istället.
Fast jag måste skriva ett personligt brev först. *Gny*

1 comment:

Feila said...

Men skriv ett personligt brev och be att få starta NU. Det fick ju jag. Jag skrev t.o.m "snälla-snälla" i brevet, det är sant, och jag tror att det var det som gjorde susen ;) -trots att Mia hånade skiten ur mitt tönteri, sug på den du MIE! hehe...