Tuesday, November 24, 2009

Lite lagom tisdagsmys..

Jag har GLÖMT om jag gjorde upp med min hyresgäst på Järnet om att ha hyresavin skickad direkt dit (den har alltid kommit till mig och jag måste lämna den en gång i månaden) eller om jag bara inte FÅTT nån hyresavi denna månad..! Åkte ner en snabbis på stan och sprang förbi Bokontoret som SÅKLART va stängt idag fr o m kl 12 p g a utbildning.. BRÖL och satan.
Köpte finfina nyckelringar på Clas Ohlson istället. Dom ska jag sälja DYRT på jobbet.

Igår spelade jag för första ggn Betapet med Helena, det va SVINKUL, "ok, vi för kör EN - gång - till.." 17,000 brädor senare.. Ha ha..!

Snart ska jag åka och hämta Millie på dagis (medan Mia ska ha mentorsamtal å höra hur duktig hon e i skolan). Jag kommer knappt ihåg var barnvagnen vanligtvis e parkerad osv, men det där guidar väl Millie i får jag hoppas, ehee..

Annan shopping idag: hamburgerdressing med bacon och en platt sak till Mia (och Jesper..?) som kan få tilldelas på helgens glöggevent på Yxhammargatan.

Igår va det jobb till kl 14 och sen va jag upp till gymmet; men jag hade noll koncentration och lust; det hände lite grejer under eftermiddagen och kvällens lopp som drog ner en i diverse mörka helveteskap, bl a fick jag reda på att Martins gudfar (som va hos Martin för en vecka sen då han fyllde år) hade åkt ut till en sommarstuga, ringt polisen och talat om att han skulle ta livet av sig och sen satt en pistol mot huvet. Tragik. Senare tog dock Betapet, vin och en himla god kycklingkorv stroganoff vid och livet blev en aning ljusare.. Idag har jag styrt upp diverse grejer inför framtiden så nu känns det ytterligare lite vackrare, this thing called life.

Vikarieförmedlingen e dock seg-as som vanligt, ringde för att höra mig för om när jobbpassen för jul/nyår blir tilldelade, och hon jag pratade med (efter lååååååååååång väntetid) sa att de skulle börja "jobba med" de passen NÄSTA vecka.
Såklart. As.

Macke å jag lagade å käkade nyss en pasta/tonfisk-sallad; hoppas jag inte stinker för mycket nu. Ska borsta tänder och lubba ut till bussen..

No comments: