Wednesday, November 18, 2009

Lugn Lill-Lördag

Igår.. så bar det som sagt av mot Malung, en liten snabbvisit för att fira Martin i efterskott och käka på St Olof Hotell i Malung City.
Träffade Mias kompis Emma vid busshållplatsen, trevligt, började prata efter att jag lagt på luren med mammutt. Hon följde med till mitt jobb, jag skulle lämna skor till dagen efter (idag) då jag hade ett kortare jobbpass, orkade inte dra med ALLTING till Malung.. Sen gick jag vidare mot Vägledningscentrum där jag lämnade in ansökan till undersköterska-utbildning i JANUARI. Finfint. Hoppas nu bara jag blir antagen. Ehee..

Sen va mobilen SPÅRLÖST försvunnen :( Letade på jobbet och ringde den, gick tillbaks till Vägledningscentrum/Arbetsförmedlingen och de erbjöd sig att ringa där med. But NO luck :( Tråkigt på fina lila telefonen å min rosa Hello Kitty mbl-väska jag införskaffat i USA. Idag ringde jag både Swebus hittegods (fick nr av en snäll busschaufför) och gick till polisen, men icke..

Martin mötte upp å hämtade mig 15.30 igår, vi myste ett tag och sen va det middag kl 18, det va jättefint på restaurangen, maten va god och servicen va VÄLDIGT bra. Kanske för att det va ett hotell (??), men jag har inte upplevt samma service-engagemang i de här regionerna i mängder. Lovade Karin att börja matblogga igen efter denna middag, men jag glömde kameran (klant) hos Martin så det kunde man ju GLÖMMA. Meh. Vi käkade iallafall samma varmrätt: Vitlök och örtmarinerad lammfilé, serverad med potatischeesecake, ost- och vitlöksgratinerad tomat, rosmarindoftande balsamicosås.

Kannibalism.

Sen tog jag "Camillas chokladmoussetårta med hallonsås" och Martin tog Vaniljpannacotta serverad med blåbärssås och kokosflarn.. Den va väldigt vaniljig och yum. Fast min dessert va godare.

Idag har jag jobbat 12-16, men jag va klar redan 14.30, hade inköp å städ till en trevlig dam.

Jag hade TÄNKT städa ur horror-klädkammaren. Måste, måste. Om det inte blir träning så blir det STÄD ikväll. Boring boring. Har dock köpt Aftonbladet med Off the Wall :D Macke drar till Vika nu så jag har lyan för mig själv, vill även möblera om. Ehee..

Först ska jag dock betala in delavgiften för boxinstruktörutbildningen som jag visst hade fått en räkning för..

3 comments:

Feila said...

Lammkött till the lammkött, of course. Dubbel dos för Malin ;) Bra du fick tag på ny lur snabbt iaf, man blir handikappad utan.

Lil Sis said...

hoppas det blev fiiiint i lyan igår =)
kanske dags att komma o våldgästa snart...

:)

Anonymous said...

kanske daggs att börja använda senilsnören på saker o ting;)

kram Cattis (( www.cahtrinea.blogg.se))