Sunday, November 29, 2009

Glad första advent

10.26

Tog bort min jobbtillgänglighet för idag och skulle vilja hinna med SÅÅÅÅ många saker; men jag tror tyvärr listan måste kortas ner :( Nåväl, jag sträcker iaf på ryggen i skrivandets stund. MÅSTE bättra på min hållning, har ju jämt setat som en potatis, men det e svårt märkligt nog; efter en stund sjunker man ner.. (Slöhög!!).
Har iaf kletat i lite ljus färg/blekning i håret, fick lite förmaningar av syster yster, och nog började det bli lite ful utväxt. Vet dock ej om jag va för snål på City Gross igår, det visar sig i resultatet om ett tag. Ska duscha hela lakemen också.

På tal om City Gross hade Macke å jag en lång bussutflykt dit igår e.m efter jag slutat jobba, 1024kr slutade notan på, och nu vägrar jag shoppa en enda matrelaterad grej fram till nästa lön, förutom mjölk då. Och möjligtvis kattmat.

Jag har tänkt mycke på senaste tiden hur COOLT det skulle va att bli bi-Atlantic och kunna leva på båda sidorna om pölen (Atlanten), nog för att jag KAN det, men ett mer normalt leverne och inte bara ett besök till New York en gång om året.
Bi-Atlantic är nog inte ett ord man finner i den engelska ordlistan, men är snott om omgjort av engelskans bi-coastal som brukar referera till en person som pendlar mellan New York och L.A t ex.
Vet dock ej hur det skulle gå till om jag inte blir fotomodell eller.. nått i liknande inkomst genre.

12.12

Igår köpte jag Liposinol och tänker va förste försökskanin för detta. Känner inte en människa som tagit det. Men det e ju reklam för det på TV med en fläskmage vilket e ngt jag har just nu och känner att jag inte blir AV MED!!

Nu ska mitt nyblekta rufs dra med Macke ut på en promenad. Nånstans.

No comments: