Thursday, October 8, 2009

Snart e det helg. Svälj.

21.28

Efter tvätt å mycke kaffeslurp tog jag bussen till Karin - som har hand om mina plantor - med jord och kakor. Ska fina till det lite i krukorna nästa vecka eller så. Denna f.m babblade vi mest fulhet å lite pojkar, Mia va också där :) Följde sedan med Karin upp å upp å uppför Gamla Herrgårn och Knoppens branta backar när hon hämtade sina dagisbarn, medan jag drog vidare till Nautilus.

Skönt litet pass på gymmet, aldrig så mycke folk mitt på dagen sådär.. Duschade och tog bussen ner på stan.. Förbi jobbet med min gigantiska ryggsäck. Inhandlade Isadora mascara med 20% AV kupong på Kicks (..kortet hittade jag dock ej, undrans va det kan va..), behöver en ny att ha i Malung; för man måste ju va så himla snygg där ;-) Drog vidare mot Vägledningscentrum och snackade med en Malin om att söka till undersköterska-utbildning med start i januari, fick blankett å info och blev tillsagd att ansöka med relevanta papper innan 20 november. Ja ja, vi får väl se, jag pratar ju så mycke jämt om allt jag ska ta mig för; men det skulle finnas fler jobbmöjligheter.. Pratade lite med Emma efteråt, hon jobbar som administratör där. Kutade upp till Yxhammargatan och hälsade på syster å Millie. Millie e så galet stor.
Sen blev det Felix spenat/lax paj å jobb 16.30-20; skönt pass :)

SIA hallon sorbet och mycke skräp-TV nu.. SIA glassen kostar ju 10 spänn på Hemköp nu.

Jag måste väl ta tag i tvätten från imorse och packa upp ryggan..

No comments: