Monday, October 19, 2009

Lovely Monday

9.34 Måndagmorgon..

Vet inte hur jag kan sova lite extra när jag e här i Malung. 6 ringde Martins klocka, jag somnade visst om när han gled till jobbet runt 6.45, vaknade strax innan 9 vilket e som en riktig sovmorgon för mig.

Har mölat gröt å kaffefrukost framför datorn å kollat mail och bloggar = syster, Karin, Malin, Lina alltså.

Igårkväll efter att Martin bjudit på våfflor - med vispad grädde/hjortronsylt/svartvinbärssylt/maple syrup - såg vi "Wolverine" som jag satt upp på filmönskelistan, den va rätt bra faktiskt..

((Insåg precis att jag glömt min card reader till kameran hemma i min laptop; så det blir inga bilder på varken maple syrup eller annat lattjolajban här.. Kanske lägger in nått när jag kommer tillbaks till Falun..))

Finns inga direkt hardcore planer för dagen innan Martin kommer tillbaks strax efter 16 förutom att jag ska fixa naglar å hår (färga). The End.

16.24

Efter att jag färgat håret, duschat, smort och tryckt ner mig själv i ett par strumpbyxor kom jag på att jag ju skulle klippa/fila/måla naglarna också. Bröl. Så det får bli imorrn. Ringde till Falun för att höra om diverse viktig post jag inväntar, hade bl a fått 200kr från Radiotjänst och en bok jag beställt. Martin kikade förbi för ca en timme sen och undrade om jag skulle med till gymmet. Öh nej, jag e inte vidare förtjust i det där gymmet, men simmar gärna, dock e simhallen ej så öppen på måndagkvällar (!).. Nähäpp sa han och tog sina gymkläder å drog. Blev ganska less - vi kunde väl åkt imorrn, TILLSAMMANS?! hur mycke tid har vi att spendera egentligen?? - men sa inget.

Håller jag på att invänta hans uppväxt eller va håller jag på med. Pucko.

No comments: