Sunday, October 25, 2009

Fall back..

Fy fan va trött jag e.

Nåväl, så här va det..

Idag skulle jag jobba 7.30-13 och redan igår - lördag - hade jag bestämt mig för att ta en buss från Herrhagen till centrum/jobbet. Dock går det ej några bussar i bra tid på helgerna så 6.18 (!) bussen va den jag fick lov att satsa på.. Packade lunch, min neccessär (mascara makes wonders), presentpapper å tejp till Johans non-existing gift och Wasa Sport å min nya kycklingpastej med paprika, ställde klockan på 5.45 och glömde helt bort:

1) Att klockan skulle ställas tillbaks en timme natten mot söndag.

2) Att jag faktiskt inte har nån nyckel till jobbet och de första arbetskollegorna nog anländer runt 7.10 som tidigast..

Vid 4.30 snåret (alltså den nya tiden: 3.30) ramlade Macke hem från någonstans. Han hickade högljutt i ca 30 min, satt sig framför sin laptop som extremlyste upp hela rummet, lyssnade på Phantom of the Opera (!?) - dock med hörlurar, men tro mig; det hördes - och rökte en cigg.

Yay.

Jag kunde ej somna om och vid 5.45 ringde som sagt alarmet (men den nya tiden för den gudsförgätna uppstigningen va ju 4.45..!). Jag duschade (FAKTISKT), satt upp håret och va ute vid bussen 6.15 för att INTE MISSA, har ju aldrig tagit den där extremtidiga förut så jag visste inte riktigt när den skulle dyka upp.

Men som sagt, eftersom klockan EGENTLIGEN va 5.15 dök det ej upp någon buss och jag svor åt den lata busschauffören som inte orkade köra sin tur denna morgon..

"6.30" tog jag mitt pick å pack och drog in mot stan, till fots. Insåg på vägen att jag ju ej äger nån nyckel, men det skulle ju inte dröja så länge förrän nån skulle dyka upp, nu när jag inte va så rackans tidig längre.
När jag kom till Stora Torget slog kyrkklockan SEX. Och då.. börja jag inse lite faktum.

Som tur funkade portkoden in till byggnaden iallafall, sen fick jag snällt sätta mig på en bänk utanför kontoret mellan 6.10-7.10 tills Inga anlände.

Sugigt.

Det första jag gjorde va att göra kaffe, såklart. Sen blev det ombyte å mackor å schemakoll. Jag hade en himla lugn och skön dag med bara braiga pensionärer, vilket jag verkligen gladde mig åt. Men tänk om jag hade jobbat delad tur till 21.. gaah..! Ja ja..

Skippade födelsedagsfirande i Varggårn, nån måtta får det va.

1 comment:

Feila said...

liiite roligt var det iaf, det kommer du också tycka. Sen ;)