Monday, October 5, 2009

Måndag! :D

Måndagmorgon i Malung å förbenat kallt ute. Vaknade med fönstret öppet när Martins mobilalarm gick igång runt kl 6 med Dynamit-Harrys fagra stämma; " Jag e törsti', jag vill ha öl.." over n' over på repeat. Så att säja. Martin har fått jobb på värmeverket i en månad framåt, braigt :D Det innebär dock vaktmästeri på lite diverse byggnader runtom på byn..

När Martin tillslut fläskat sig upp i lördags och jag ätit diverse äggmackor åkte vi på Rättviks marknad med ett McD pitstop i Mora. Kommer inte ihåg om jag någonsin varit till Mora, men det verkade mysigt där. På marknaden inhandlades ej så mycket för egen del; diverse marknadsgodis som va allt för sött, och Martin köpte en plånbok och en ny armlänk som ser ut som en minicykelkedja.

På kvällen va det bara chill framför jätteskärmen på Martins rum och vi tittade på Transformers 2 igen och och och.. kommer ej ihåg för stunden, måste fråga Martin. Igår vetti 17 va vi gjorde..

Jag klev upp för trekvart sen och gjorde kaffe, trodde hela huset hade utrymts, men nu hör jag Martins far i köket, han ska till lasarettet med sin opererade hand.

No comments: