Sunday, June 13, 2010

Söndagsnark.

Gayeri. Gymmet sommarstänger kl 18 på söndagar, meh. Och vi käkade för inte så längesen och jag MÅSTE vila maggen lite efter att jag intagit föda innan jag flåsar på nånstans..annars blir det håll å kräk. Får väl bli en prommis runt Kålgårn, synd att det e så trökelitrök väder ute..

Senare:

Prommis till Statoil och mötte upp med Linda, gick tillbaks in till stan och besökte roliga Ica/Hemköp, inte mkt annat som e öppet, så jäkla trökigt en sommarsöndagkväll i Falun, fy tusan, inte ens så man kunde traska upp till Lugnet och flåsa å svettas lixom, snark. Hem och fikade munkar och zappade och pratade porr medan Nicklas fortsatte spela Risk med sina pojkvänner i köket.. Jag e riktigt urtråkad helt plötsligt, önska att jag pluggade nått som jag verkligen ville så jag kunde engagera mig i nått, eller att jag bodde i en storstad och kunde GÖ NÅTT, eller att jag va tillbaks i New York där jag åtminstone hade fler vänner än 2. Bröl å gny.

Tänkte göra klart 2 kurser i omvårdnadsutbildningen till nästa vecka som jag kom överens med min mentor om, men jag känner ingen slags inspiration för detta. Undersköterska e inget jag vill jobba som i framtiden, så VARFÖR?? Ibland får man dock för sig saker.. Det enda jag skulle vilja pluggat på den utbildningen va ju psykologi så jag kunde komplettera gymnasiebetygen.. What to do? Lägga ner och lägga ner tid på träning och må bra fram till att man får bebis kanske, ska ju dock börja läsa kemi A, fysik A och matte B i augusti; det ser jag framemot. Och sen kommer väl bebis när dessa kurser e avslutade och sen får vi se hur och när jag ska gå till väga för att fortsätta läsa upp gymn.betyg och komplettera med behövliga ämnen för högskolestudier..
Vill jobba med nått jag finner intresse i och får ut nått av, sluta stressa som en galning och inte behöva torka bajs för skitlön, vill kunna berätta om mitt jobb när folk frågar. När Nicklas f.d arb.kollega va här tidigare med sin pojkvän frågade han va jag gjorde, jag svarade, kanske va det mest av artighet han frågade, men det ledde lixom inte till världens mest intressanta diskussion..

Gröt va tristess. Snart börjar Tyskland - Australien. Ska pedikyra lite och måla naglarna..

No comments: