Tuesday, June 29, 2010

I väntan på Mia Godot Bergman

Millie slumrar i Ellens säng, Mia e i Blge och Nicklas jobbar natt.. Själv har jag dampat ner mig själv i sängen med laptop och min nya älsklingsmobil. Va ett tag sen jag träffade Millie kändes det som idag; hon å Mia kom över på tidiga kvällen, tyckte Millie blivit så stor å lång. Lång kanske jag menar. Inte så bred. Tuffa lilla tjejen i rosa vagnen med rosa kepa och rosa Hello Kitty kicks.. Rosa is the shit så att säja.

Jag har mått förvånansvärt bra på sista tiden; inge huvudvärk och drygt illamående som bara attackanfaller när man minst anar det (gärna efter jobbet), tror t o m det där äckelpäckel efter-maten-minikräk-i-munnen försvunnit helt.. Det enda jag fortfarande "lider" av e denna förbenade trötthet som kommer lurkandes antingen direkt efter jobbet eller när det e kvällsprimetime..
Men det e så uppiggande att va på jobbet just nu; solen har skinit varje dag över Östanfors, cyklat runt och haft vinden i mitt osynliga Barbiehår..Roliga arbetskompisar (mycke vikarier) och härliga brukare/kunder, I like very much :)

Nu e det bara 4 arb.pass sammanlagt för Nicklas och mig tills vi får avnjuta Peace & Love :) N jobbar som sagt natt nu ikväll och imorrn, och jag jobbar dag imorrn och på torsdag. Tänkte först åka med Nicklas till Blge imorrnkväll för att kika lite, men det va inte vidare mkt braigt som spelade; Thomas Di Leva e ju alltid kul, men det va mitt i natta, när alla tåg slutat gått till Falun, jag vilar väl upp mig till TORSDAG! Kanske blir en dejt med gymmet efter N och jag varit ut å namnsdagskäkat lite firre imorrnkväll..

No comments: