Thursday, June 17, 2010

sockerkaka

Igår när jag började 13.15 och härjade fram å tillbaks till tvättstugan fick jag för mig att jag skulle baka en sockerkaka. Det va dock första ggn som detta bakverk skulle utföras av Miss Malin.. Hade redan googlat fram ett recept, väldigt lätta mått att komma ihåg för framtiden. Måste dock ha haft i lite för mkt bakpulver (??), för när den varit inne i ugnen nästan hela baktiden såg det ut så här förödande..
Som en slags kollapsad kaka helt enkelt..

Smeten på både gallret å plåten under var dock jättegod, så jag tänkte att kakan i sig inte skulle bli nått slags slemträsk trots dess fulhet..

Så idag skar jag den i bitar, smälte chocolate chips och strödde på rosa strössel, de blev väldigt uppskattade av barn å vuxna!

Linda kom förbi vid 18 tiden och käkade en hel bunt nachos, smasko.. Hennes favvo ;) Sen blev det som sagt sockerkaksefterrätt och lite Blokus. Emina hade storlucka i schemat och tittade förbi och vi spelade Tekken vilket jag aldrig gjort på Playstation nångång. Jag har för den delen inte spelat nått på Playstation (så himla mycke grejer att hålla reda på handkontrollen..!), men jag förmodade att om jag valde karaktären YOSHImitsu kunde jag ju bara inte misslyckas, och nog klådde jag Ellens lilla rumpa, sen gick det åt helvete när vi bytte personer..

Drygt när Linda drog sen, åker tillbaks till Skåne imorrn, men vi ska ju ses när vi åker ner vecka 30. Har nog inte fattat hur nära vi blivit och hur skönt det e att umgås med henne. Nästa år ska vi lapa frozen strawberry margaritas Lindis, I promise you ;)

Imorrn ska jag - liksom igårkväll - ha intro med mig på jobbet igen, jättetrevlig tjej, så det får ju dagen att rusa iväg lite. Sen e det LEDIG HELG och vi ska nog till Lugnet, synd nog kan jag inte åka nå roliga vattenrutchbanor när jag e gravid, meh :( Hoppas det blir steksol, får premiära rosarutiga bikinin jag fick av Mia.

Känner stort behov att spendera tid på gymmet; svettas å lyfta lite tungt å bara se lite maskiner och vaaaaa ;)

1 comment:

Cattiz said...

Ohååå Tekken äger! jag älskar det spelet, så bra där :P