Wednesday, June 30, 2010

Grubbel en onsdag e.m

Det va då väldans va alla drar på semester; Malaysia läste jag senast (på Facebook..), dit har jag velat åka sen jag började flyga med Malaysian Airlines härs å tvärs över Atlanten, måste nog va bland de trevligaste flygbolagen jag åkt med.
Men ja.. semester KOMMER att infinna sig, dock ganska obetald och kort; 2 veckor, varav en i Skåne. Skåne ska bli spännande, det verkar ju så fint där, träffa lite mer av Nicklas släkt.
Fast en dag kommer jag sitta med ett riktigt jobb och trycka ut 5 veckor semester på raken som vanliga Svenssons och bara vaaaa..å åka på semester.

Jag måste bara läsa några 100 driljoner gymnasieämnen först. Och sen komma in på högskolan. Och sen få jobb. Slut.
E väl medveten om att detta varit på tapeten tidigare..plugga..bli nått.. Provade på NTI online/distans och det va EJ min grej, jag måste ha nån man kan fråga och diskutera grejer; öga mot öga. Måste både plugga in ämnen jag fick IG på gymnasiet i; som t ex samhällskunskap C och psykologi A så att jag kan uppnå 90 % godkänt gymnasiebetyg, och sen ska diverse ämnen läsas in som jag inte rört vid (förutom på NTI) såsom kemi A och fysik A som krävs för behörigheten till programmet jag vill söka till. Pust å flås. Fast jag har mycke mer motivation nu, förut hade man ingen att dela sitt liv med på samma sätt, nu har man en helt annan framtid att se framemot. Tihi.
Fick antagningsbesked till 3 av de 100 driljoner kurserna igår, hade kommit in på alla och börjar i slutet av augusti. Jippi jajj jajj ta mig om du kan!

No comments: