Sunday, June 27, 2010

Mirabelle e inte snäll

Så fort jag fick rast efter att ha jobbat 7 - 12.30 började jag pyton. Underbar tajming alltid.. Vad håller babyn på med där inne egentligen??? Imorrn ska vi på ultraljud; och då kanske det visar sig att det inte e nån liten Mirabelle prinsessa som ligger där inne och plaskar runt; utan kanske en pojkbebis.. Då skulle Nicklas bli glader ;) Nicklas har kommit med TIM som namnförslag; vilket jag försökt ta in och smaka lite grann på.. Medan jag har fastnat för LEO nu; Leo har namnsdag imorgon förresten..

Igår fick jag ett sms från min underbara - men ovetandes - pojkvän, i där han frågade om de amerikanska chokladsorterna Baby Ruth och Butterfinger va goda; dessa finns tydligen numera på Ica Maxi, även Skittles och andra amerikanska maffigheter ;) Dock visste ju inte Nicklas om att Butterfinger ju e bland det godaste Amerika har producerat i chokladväg. Oj oj.. Det va ett kärt återseende.
Det blev inget midsommarfirande i år; tog en jobbhelg så jag kan va ledig på P&L, blev dock en liten tallrik med POTATIS, kycklingköttbullar, ägg och diverse Willys sill (5 kr burken) igår på balkongen.
Mina jeans börjar bli trånga och obekväma och kjolar likaså. Nu på rasten vandrade jag till de affärer jag fått rekomenderade (H&M, KappAhl och Lindex), men endast H&M hade EN kort stång med mammakläder; typ 10 plagg varav en fin svart klänning, kändes väldigt Malin 2002 typ. Slutligen gick jag till Polarn o Pyret vilket jag trodde skulle va ett säkert kort, men de hade endast CHINOS att erbjuda, för det finfina reapriset 415 kr. I don't THINK so. Hata Chinos. Svårt att skicka efter byxor också, tänk om det inte passar. Bedrövelse.

2 comments:

Mia said...

BUTTERFIIIIINGEEEEEEEEEEEERRRRRRAAAAHHHHH...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Flås.

tinatoon said...

Kan ha fel men tror kanske att H&M på Kupolen har större utbud än här i stan? :/