Monday, June 28, 2010

it's a GIRL

16.58

Vet inte var jag ska börja denna SOLIGA LEDIGA dag.. Satt ute ett tag och skulle ta tag i diverse email/blogg/pengaöverföringar/Fejsbookande; men såg knappt skärmen på balkongen, underbart med solen dock; men jag hoppar in i v-rummet och fulskriver lite blogg.

Idag har jag äntligen införskaffat en ny mbl; en rosa finfin Sony Ericsson, så nöjd med lilla telefunken, riktigt söt e den också, och god mot mig so far..


Köpte även lite coconut body butter på Body Shop som jag smörjt in med för att förhoppningsvis motverka alltför mycke bristningar på maggen.. Luktar såå gott, får direkt ligger-på-playan-feeling ;)

Anyhow. Imorse kl 9.30 va Nicke å jag på ultraljud och fick se lilla babyn. Barnmorskan Mona va jättetrevlig och omtänksam å man fick näsdukar när lite tår kom i ögat.. Allt va väl med bebisen; normallängd å vikt på alla kroppsdelar och organ. Va dock lite kortare gången än vad jag trott, nytt beräknat datum blir nu 9 dec. Moderkakan ligger framme vid bukväggen, så därför kan det ta ett litet tag innan man känner sparkar å liknande. En orsak till att det dröjer med babybula (som jag inte tycker att jag fått av nått slag, mer plufs bara..) e att man e (väl) tränad och har en bra bukmuskulatur. Jag sa att jag åtminstone BRUKADE träna en hel del och barnmorskan bekräftade att den stabila muskulaturen fortfarande kan finnas kvar och att man inte tänjs ut lika mycke (..visst va det så hon sa Nicklas..??). Vi ville ju få reda på kön och barnmorskan sa att med 97 % säkerhet kunde hon säga att det blir en FLICKA! Vi fick en massa bilder, ska försöka scanna nånstans å lägga ut.

21.41

Satan. Hur länge kan man fastna framför Facebook egentligen?? Och jag som brukar reta Nicklas för att han e så FB gay.. hmm.. Hemkommen från gym, va så skönt att komma dit och träna ikväll, och soligt på promenaden tillbaks (fick dock skjuts upp av världens bästaste boyfriend..). Annars har det varit en helt förträfflig dag med Wayne's fika å promenix på stan med N (kikade lite babykläder och N fick en NIKE piké), sol på balkis, mycke prat med N oxå vilket jag tycker mycket mycket om. E märkligt nog inte så trött nu, men e jag hungrig (!) måntro..?? Åt pasta å sås innan jag for upp till Lugnet. Herre.. Ska städa upp/diska/fixa lunch/duscha/lyssna på fotboll ett tag till innan jag dimper i säng vid midnatt antar jag..

No comments: