Wednesday, June 30, 2010

aaaaarrrrrrggggggghhhhhhhhh!!!!!!!!

Gaah, jag blir G-A-L-E-N! Snart vet jag faktiskt inte vad jag ska ta mig till med mitt kattkräk längre..! Medan jag stod och kikade ned i Mias godispåse i v-rummet upptäckte jag en liten intorkad kattkissfläck i fåtöljen. Tog bort de 2 stora fåtöljkuddarna och vad skådade jag där, om inte en hel pöl med vått kiss på hela sittdynan och fåtöljryggen och ena kuddens fodral (och givetvis inne på själva kudden..). Jag förstår lixom inte VARFÖR??? Och jag förstår knappt HUR hon kan göra dylikt. Fick råd om att lägga nått där hon kissar som ett slags hinder, så i ena fåtöljen har vi för jämnan en stor korg och i andra en verktygslåda; den med lådan i sover hon även i på kuddarna, så där tror jag faktiskt inte hon ens skulle tänka tanken att kissa. Men i den andra, hur lyckas hon kissa BAKOM kuddarna??!! Jag vet lixom inte va det e hon vill visa heller; uppmärksamhet? vantrivsel? ..what?!?! Hon får hur mycke mat hon vill; Nicklas kan mata henne när han kommer hem från jobbet halv 4 på morgonen om hon så ber om det, hon får bara bra mat, hon sover precis var hon vill; i vår säng, i fåtöljen, i soffan, i Linneas säng.. Hon kommer och söker uppmärksamhet, men skyggar tillbaks när man kommer nära och ska klappa, ibland e det på hennes villkor och då kan hon hoppa upp i Nicklas knä eller komma fram och bli klappad (..om man låter henne gå runt en och fjanta sig i ca 12 minuter..).
Och Nicklas e så snäll och har sånt tålamod; "ja men det e ju iallafall inte på golvet.. det kan ju kosta när man flyttar.." osv.. Jag vill lixom inte göra mig av med henne, hon va inte alltid såhär, det gick så bra allting när vi bodde på Järnet, då vrålkelade hon med varenda människa som kom och hälsade på. Buu.

Hade tänkt att slopa gym och ha en LUGN skön hemmakväll (efter Nicklas åkt till sitt nattpass) utan TV och fixa lite här hemma; sortera ren tvätt och göra lite fint innan Nicklas å min minisemster skulle begynna, så skönt att ha allt i ordning innan man ska va ledig.. Men då blev det att springa ner till tvättstugan istället och kolla om det fanns tvättid (kl 20.30 lixom..) och 20-22 va minsann ledig.. Tur.. Kudde i en maskin och kudd + fåtöljfodral i en maskin.. Ja ja, inte såå mycke tvättstugespring, men man blir ju så IRRITERAD; sen ska det där torka i 100 år i lgnhtn..
Och vad har hon att jama över nu lixom??? Mia har legat och myst med Millie och så fort hon kommer upp ska det jamas?!?!?!? Jag kastar kattjäveln i ån snart.

No comments: