Thursday, March 31, 2011

Potatis å majs

Inatt gick jag och la mig kl 2, det va ett tag sen, tror jag. Sent kändes det iallafall, men eftersom jag inte behöver jätte jättemycke sömn för att åtminstone stå på benen dagen efter kröp jag till kojs och tänkte inte mer på det, somnade på direkten! Kl 3 vaknade dock Mirabelle (!!!) och va relativt onöjd så jag gjorde iordning 60 ml välling till henne, hade bara till 150 ml hemma så jag snålade och tänkte att hon kunde snutta i sig lite och däcka på stört. Men efter 60 ml ville Mirris ha MER. Så då fick hon resten och vi hade inget till imorse, både Ica och Hemköp öppnar dock 7; och jag trodde hon skulle kunna ge sig till tåls lite och inte va så superhungrig när hon vaknade, men när lilla ängeln vaknade vid 8-snåret va hon VRÅLhungrig, vilket hon även lät omvärlden ta del av.. Då kom jag på att vi hade en tetra med Semper ersättning sen forntiden då hon va alldeles nyfödd, så jag värmde på den och frid rådde.. Sen gick vi ner vid 9-tiden och köpte 1 kg NAN ersättning "2:an" från 4 månader, hon e stor nu.. Idag har Mirris sovit och varit vaken till och från som hon velat.. Och min plan var att få ordning på hemmet, hann väl med..endel. Sortera tvätt, gö rent under diskbänken och organisera hallen - som jag planerat - får dock vänta till en annan dag, Mirabelle e riktigt uppmärksamhetssjuk när hon är vaken på morgonen/f.m; vilket e helt ok förvisso, hon e ju så skön att hänga med. Men allt tar lite längre tid med en kiddo på armen. Jag trivs och kan tänka lite klarare när det inte e sån röra. Undra va jag har för bokstavkombo egentligen..

Sen va det föräldragrupp 13.30 - 15 och bebisarna fick helkroppsmassage, härligt tyckte Mirabelle som njöt sig igenom alla kroppsdelar ;)

Ikväll fick hon prova sin första "smakportion" av bebiskääääääk :) Potatis å majs blev det, det verka som hon tyckte det va rätt spännande, kanske t o m lite gott..

1 comment:

Emina Mujic said...

men jag dör!!!! söt unge, så stor hon börjar bli. <3