Thursday, March 31, 2011

Break

Ibland blir det bloggtorka; den kan inträffa sisådär en gång på ett år, eller så kommer den lite sporadiskt då och då under en viss tidsperiod.. Nu har det som alla märkt varit öken i några dagar; i måndags råkade min bebis ramla i golvet och vi satt på akuten i flera timmar och väntade på koll (allt väl), mitt menshumör råkade i luven på min kära pojkvän samma dag, igår sög hela dagen hardcore; mådde illa och hade ont i huvet på kvällen, trevligt var det på öppna förskolan med Karin & kids dock, på kvällen skrek Mirabelle hur länge som helst; inget hjälpte, man känner sig så maktlös och vill bara gråta själv, magen trodde vi, men efter många om och men lugnade hon ner sig och somnade; utan att ha bajsat. Idag har varit bättre; men illamåendet höll i sig, drygt som helvete. Vi va till BVC; 6340 gram väger Mirabelle, BIG GIRL! ;) Vi fick info om babykäk, ska bli kul att prova, köpte en burk på Willys. What else, Nicklas skruvade upp barnkrokar i hallen och jag tvättade ett halvt ton tvätt som bara väääääntar på att bli vikt och undanlagt.. Skurade badrummet oxå idag ja.. Kl e snart ett och jag gör skolarbete och det e ju lagom kul, men jag SKA göra detta, fuck it, så mycke jag sagt att jag ska ta mig för på sistone åsså blir det bara gröt, nu får det va nog, jag måste tänka på Mirris framtid och skaffa mig ett jobb. Jag har f.ö fått min nya rosa Sony Ericsson (Elm) lur, skärmen va ju totalkraschad på den förra och jag tycker väldigt mycket om denna mobil, så det e kul. Imorrn tänker jag inte ha nån plan förutom föräldragrupp 13.30-15, nån måtta får det va, sa visst högt idag att jag skulle plocka ihop här hemma, ser helt förfallet ut enligt mig, grejer överallt, men man springer runt på det ena och det andra och bär runt på lillan och när lillan är på bra humör vill man bara leka och mysa med henne eller hetsskriva några rader på skolarbete.

No comments: