Wednesday, March 2, 2011

Mirabelle 3 månader idag!

Ja ja, jag skriver några rader (klev upp ur sängen lixom..) så mammutt blir glad när hon kollar bloggen kl 6 imorrnbitti ;)

Kl e 22.38 och Mirabelle ligger och slumrar i sängen.................................................. Skrämmande tidigt, men det verkar som hon menar att hon ska sova för natten nu, woohoo :) Satt mig framför TV:n efter att jag lagt henne, men sen kom jag på den übersmarta idéen: gå - och - lägg -dig. Efter 3 månader gör jag äntligen det där som sköterskorna m fl tjatar om: sov när bebisen sover. Det har jag inte gjort en enda gång fram till nu.
Har varit så trött i kroppen idag, vet ej varför, kanske nån sporadisk "släng" bara, eller så e det väl nått med vädret eller va vet jag.. Mirabellisen vaknade vid 5 imorse för amning efter att ha sovit hela natten (lyxbaby) så sammanhängande sömn fick man ju endel. Har dock haft mycket sol i sinnet idag; varit mysigt att va så mycket med Mirabelle hela dagen, solen sken och Nicklas bjöd på fika på Wayne's på e.m vilket va en extra mysig stund av nån anledning, det e härligt att bara kunna koppla bort och skratta tillsammans ibland.

Mirabellisen vaknade dock inte med sitt vanliga glada pigga jag, utan va mest tvär när hon slog upp gluggarna kl 7, näsan va helt förstoppad av snor också som jag karvade ur med bästa förmåga. Hade tänkt gå till öppna förskolan på Mariagården, men vi höll oss hemma. Efter Wayne's drog mamma och jag ut på en liten biltur; det går bättre och bättre med diverse som man ska hålla reda på och va noggrann med, tycker jag. Körde samma ärevarv några ggr som vi gjorde på senaste lektionen och tillslut kändes det som det satt, sen blev det Knoppen, Britsarvet, Bojsen, centrum, rondeller, Hanröleden.. Ja, vi var lite överallt. Skulle GÄRNA vilja ha det körkortet innan sommaren..............................

Nu på kvällen har vi bara chillat och inte sett på nått särskilt på TV:n, kvällen gick väldigt fort. Det bidrog väl till att jag går och lägger mig innan midnatt.

Imorrn blir det babycafé, bye bye fika med Emina, träna?, köra med mamma kl 15..

No comments: