Tuesday, March 22, 2011

Potatis

Idag startade dagen med en bussfärd, uuuuuppför hela Svärdsjögatanbacken till Ellens dagis, det va helt fullsmockat med Lugnetgymnasietelever på bussen och Ellen tyckte att bussen borde åka lite långsammare så man kunde njuta av sin bussresa lite mer. Jag talade om att vi ju kunde åka till Borlänge/Kupolen nångång.. Eller till Överskottsbolaget i Hosjö ;)

Efter dagislämn vandrade jag vidare till gymmet på Lugnet, det va så ljuvligt kort bit att gå, for once, och solen sken och träningen va som alla morgonpass helt superb; crosstrainer, mage, triceps, cykel..

Nicklas bjöd på helt fantastiskt smarrig bakad potatis på Gobiten, jag tog med skagenröra, man riktigt kände hur mycke flotthet sörjan innehöll, LAJK.

Efter lunchen mötte vi upp med Karin och Ante på.. BR Leksaker. Sen blev det kaffe hos oss och jag fick klippa Antes SVALL :D Tjockare hår än mig det lilla asbarnet.

Nu på kvällen har Mirabelle varit rätt onöjd/ledsen/envis/bökig/kinkig och faktiskt SKRIKIT (fast inga längre stunder), men tillsist bajsade hon och blev på strålande humör, mamman fällde dock några tårar i efterhand; man känner sig ju så tafatt och maktlös och vill ju att barnet ska va glad och må bra..

FÖR ÖVRIGT, fick jag värsta life rocks rushen genom kroppen på väg hem från gymmet tidigare, känner att 2011 kommer att bli så himla BRA.

No comments: