Thursday, March 24, 2011

I händelsernas centrum

Idag va en helskön fullproppad dag som började med tunnbrödmacka med rökt räkmjukost och färska tomatskivor, smarro.

Sen vandrade Nicklas och jag till öppna förskolans babycafé på Elsborg och sjöng många sånger och träffade bl a Tina och Esmeralda. Av Tina fick Mirabelle en skitsnygg rosa luvtröja med blixtlås som det står "BABY" på, och tillhörande body. Tack!!

Lunchen intogs med Linda på Wayne's och det va en avslappnad (trots ej den längsta) och bra lunchstund; is chai latte lyxade jag till med oxå, dan före dan..

Därefter vandrade jag tillbaks till Elsborg och gick på föräldragruppsmöte där det blev babymassage bl a, roligt :)

Vid hemkomst skulle jag slänga ihop en marmorerad/tiger sockerkaka innan vi skulle få besök, men den blev totalt FAIL, vet inte vad jag gjorde för fel faktiskt, har gjort den 2 ggr förut, inkluderat en gång med tjejerna, den blev bara klet. Men Nicklas lyckades trycka tillbaks den i formen igen från tallriken så den åkte in i ugnen en massa extra tid, men det va ju inte direkt att bjuda på när besöket kom och dessutom hade Ballerina kladdkaka redan åkt fram ;) Det trevliga besöket för dagen bestod iallafall av min farbror Conny med fru Kerstin, de har ju varken varit hit eller sett Mirabelle, roligt att ha de här, väldigt chilla människor som tycker om att babbla. Av dom fick Mirabelle en outfit med tunika och tights med Mimmi Pigg. Jag höll mig dock från kakorna, tjoho! Och igår åt jag ingen semla till efterrätt heller, woohoo!

Till middag blev det fiskpinnar, ris, Knorr lemon/dill sauce och ångade morötter; men jag avstod riset och brödet, och igår avstod jag brödet till chili con carnen och i förrgår blev det inget mos till köttbullarna. Lite GI e bra! :)

Efter att alla barnen vandrat i säng tittade Nicklas och jag på "Stag night" och filtmyste.

Nuuuu, sovdax, imorrn kommer det att bli ännu en händelsefylld dag! :D

No comments: