Monday, March 14, 2011

Bio

9.59

Vi skippar faktiskt öppna förskolan denna morgon för att ta itu med lite här hemma; poppar Kasabian och tittar lite på Nyhetsmorgon just nu dock. Imorse tog Ellen, Mirabelle och jag bussen ÄNDA UPP till Manhem och Ellens dagis ;) Från Kristinegymnasiebusshållplatsen alltså. Lovade Ellen nångång i midvinter att vi kunde ta bussen, hon tyckte det va väldigt spännande och gick fram och betalade chauffören själv, lite roar små, eller sisådär 22 kr iaf.

Jag har hunnit fått ett amningsplagg sålt på Tradera under nattens lopp så det hurrar vi för :)


21.50
(Sisådär ett halvt dygn senare)

Mia kom över på lunch och allmänt bladder och efter det kom Nicklas hem med all sin snygghet. Jag tog en snabb sväng på stan och lämnade bl a kläder på Myrorna och gick och beställde mat på China Thai. Vid hemkomst hade mammutt anlänt och vi intog smarrig kinamatsmiddag och efter det åkte Nusse och jag på bio i Borlänge och såg "The Adjustment Bureau" med Matt Damon och Emily Blunt; helt ok sci-fi/romantik ;) Höll dock nästan på att vända vid Gruvrondellen då mamman fick lite väl mycke separationsångest och blev lite tårögd. Va inte alls lika farligt när Nicklas och jag firade ett år med middag ute 31 jan, men Mirabelle utvecklas mer å mer för varje dag nu och är med så mycket och är mammas stora tjej och jag bara ÄLSKAR att va med henne, PUSS på dig skitunge. Sen blev det några fler tårar medan pappan skjutsade hem mormor. Ja herre va säjer man.. På bion i Blge hade de väldigt roligt lösgodis, tummen upp! Det va mysigt att gö nått på tu man hand dock, blev nästan lite pirrigt när vi gick ut från filmen, lite dejtingfeeling sådär ;)

Nu har vi myst och busat med lillis och kört en match Betapet i Papegojan som Nicklas vann överlägset. Lillgrisen har även kissat igenom brallan så det blev en stor fläck på soffan vilket motiverade mig ännu mer att ta tag i tvättningen av sofföverdragen nån JÄKLA gång..!

No comments: