Thursday, March 3, 2011

I ett hus vid skogens slut

Idag begav vi oss till babycaféet på Elsborgs Familjecentrals öppna förskola; det va inte mycke folk där, men Tina/Esmeralda (bild) oc Jonna/Ludwig va där :) Sångstund och kaffe! Samtalsfarbrorn Åke satt bredvid oss med en lånad liten pojk och tyckte att Mirris å jag hade bra samspel när vi sjöng och hon låg på rygg och vi gjorde rörelser, roligt; jag tycker det är kul att kunna stimulera henne med sång och böcker.
Böcker e ju hennes nya grej, lånade några stycken från biblan förut och vi brukar läsa å lässjunga dem i sängen, Mirabelle blir väldigt engagerad i vissa böcker. Imorrn ska vi nog gå ner till biblo och låna lite flera.
Efter "caféet" träffade vi Emina på Wayne's och lapade en latte, hon ska åka som aupair till Kalifornien nästa vecka och vi önskar henne LYCKA TILL på hennes äventyr! Kan inte fatta att jag va lika gammal som henne när jag drog till USA..

Sara skulle visst oxå fika och fick hålla babyn lite :)

Vid hemkomst gjorde jag varma mackor till lunch och sen kom mamma och vi övningskörde i en timme typ, det går bra, men jag borde kanske ta å slå upp teoriboken snart, oxå.

Nu har jag lagt in bilder å skrivit detta inlägg med endast höger hand eftersom det sitter en liten trollunge på vänster lår och ser över va jag har att förmedla ;) Ska nog förflytta oss till soffan, nått gyllene skräp kan vi nog förkovra oss i framför TV:n..

No comments: