Tuesday, March 8, 2011

Massagestol

Oopie; bloggöken!

Nicklas å Mirabelle sover, semmelbak på TV, lingongrova i magen, Linnea på skolan, Ellen på efterlängtade dagis :)

Det har varit några sköna dagar sen sist. I lördags beställde Nicklas å jag något. Sen hade vi en superkväll hos Malin och Markus; jag gjorde guacamole och herrskapet bjöd på en supergod fisksoppa/gryta med torsk, lax och räkor, mmmm.. Sen blev det bl a Absolut Överens, Oogachakka och Singstar. Nusse va så duktig på Singstar min lille sötnötblygis. Puss.Det blev en sen natt och dagen efter vaknade Mirabelle på sitt mest strålande humör då tröttheten va ett totalfaktum. Vi tog en runda på stan och sen hälsade vi på systeryster, Millie & brorsor; Mia va barnvakt till brorsorna medan deras mammutt va bortrest över helgen. GUD vicken fin lägenhet mammutten & brorsorna bodde i; älskar sådär högt i tak (min sista New York lya). Mirris bara sov och jag blev bjuden på en god varm latte och 20 min supermassage i massagestolen, aaaaaaahhhhh.. Tror Mia ställde in "recovery" programmet.

Igårmorse kom Ellen hit och Mirabelle å jag va på öppna förskolan på Mariagården på sångstund; Mirabelle va så glad hela tiden, hon tittar på allt å alla och vi sjunger med och gör rörelser, det e en bra sångstund där, snälla barn oxå, ha ha.
Efter sång och lek gick vi och hälsade på en tant som ville att jag skulle komma å hälsa på bebisen förut, en gammal kund alltså, hon blev så glad, vi satt å pratade en stund och hon fick hålla lillan och vi tog kort. Sen bar det hem till tvättstugan. Martin kom förbi och vi fick presenter från Japan; gulligt, vi fick bl a en rosa Yoshi! Mamma, Mia och Millie kikade även in.Idag ska Mirabellis och jag gå Barnvagnsmarchen, om 2 tim ska vi gå å möta upp med Malin.

Nu vaknade babyn och jag ska äntligen gö kaffe!

No comments: