Tuesday, March 8, 2011

3 pärlor sover

Mötte upp med en hel bunch flickor på torget tidigare för att spatsera i Barnvagnsmarchen; Tina & Esmeralda, Malin, Therese & Tyra.. Vi fick fina blå regnskydd och sen gick vi upp på Åsgatan, hela Åsgatan, rundade lilla svängen runt Åhléns parkeringshus och sen vidare förbi Hemköp och hela Holmgatan.. När vi kom tillbaks till torget och marchen fortsatte vek dock Malin, Tina å jag av, ja; Esmeralda och Mirabelle hängde oxå på. Fick en helt ypperlig kupong av Tina; 2 för 1 kaffe med bagel på Waynes som jag och Malin nyttjade, 37 spänn!
Esmeralda vaknade med ett litet spontanvrål. Men när hon fick komma upp va hon frommare än frommast, som vanligt..
Vid hemkomst drog jag upp till gymmet och lubbade på som f-n på löpbandet bl a, gick bra. På kvällen läste vi för Mirabelle, Ellen läste oxå, jag lånade en Alfonsbok (eftersom Ellen gillar Alfons) som jag tänkte att hon kunde "läsa" för Mirabelle, det e ju bara en bild per sida lixom. Mirabelle gillar skarpt sina lässtunder :)
Ellen gick å la sig med en Alfons-CD vid 21, och Linnea och jag tittade en halvtimme på "99 saker man måste göra innan man dör" med Fredrik och Mackan innan hon gick och la sig halv tio.. Mirabellisen tyckte inte det va go natt förrän vid kvart över elva snåret dock. Då hade vi kollat på den ohyggligt bedrövliga filmen "Ninja Assassin" och ätit semla. Mirabelle va iallafall nöjd delar av filmen ;) Jag provade en sockerfri variant av semla idag som jag köpte på Princess Konditori, de hade den på sockerfria hyllan som är rakt fram när man kommer in på konditoriet. Om man vill prova en nyttigare variant semla rekomenderar jag den faktiskt, den va inte alls så pjåkig, det va ju lite annan fyllning i; nån slags äppelsylt, men vispad grädde! Frukten har ju dock lite naturlig sötma så den va god.

No comments: