Friday, April 1, 2011

Gosa

Yeah man, here we go. 1 april och det första sms:et jag fick imorse va ett lurendrejeri från ingen mindre än min älskade Nicklas.. *mutter*, men jag e ganska lättlurad denna dag till ära, varje år..

Mirabelle somnade vid 23 igårkväll och vaknade vid 6 för lite käk, då hade pappan dragit å jobba. Sen somnade hon om direkt (she's a pearl!) och sov å sov å sov... Strax innan 9 vaknade hon.. Då gick vi upp till Missionskyrkans öppna förskola och sammanstrålade med Karin, Neo och Melvin. Melvin sa under lekens lopp: "Mamma, när vi får en bebis.." Hi hi. NÄR lixom.. Han kommer bli riktigt stilig den där Melvin f.ö.. Jag provade att ge Mirabelle smörgåsrån på öppna förskolan; men hon va totalt ointresserad. Nicklas köpte majsbågar till henne idag, men det va lika tråkigt det..

Sen blev det stadsärenden; shopping av doppresent och småglo på Gina Tricot och handling på Ica och Systembolaget. Köpte den sista boxen av rödvinet Gosa som jag sett så mycket reklam för; måste säja att jag verkligen gillar det. En druva som odlas ekologiskt i sydöstra Spanien, KRAV-märkt och lättdrucket ;) Fruktigt och fylligt, mjukt strävhet och lång eftersmak :)Vid hemkomst hade jag ett riktigt trevligt medelande som väntade från en lärare gällande en inlämnad uppgift: "Strålande! Du har bra fakta, du har en bra struktur och källor!" Det gjorde mig glad :)

Nu sisåhär på kvällen har vi käkat kokt potatis, sjömansbiff med grillkrydda, stekta tomater med timjan, stekta champinjoner och bearnaissås; gott :)


Nu ska jag byta bajsblöja och därefter slänga ihop en äpple/päronpaj som ska avnjutas med lite lyxig vaniljsås; marsan med vispad grädde i..

So long!

No comments: