Monday, April 18, 2011

En måndag

8.15

Uppstigning! (tyckte Mirabelle..).. Diskade medan Mirris satt i barnstolen å lekte med en rosa slev och min nyckelknippa, bryggde kaffe å tänkte på allt skolarbete som inte hunnits/orkats med i helgen :(

8.40

blåbärspuré för Mirabelle å en kopp kaffe för mig :)

9.00Mirabelle fick bada i sin balja, ååh va hon tycker om det :) Påklädning av kiddo å koll av mail å Facebook med en energifylld böna (ståendes) i knät..

9.55 Mirabelle däckar i våran obäddade säng efter att pallrat i sig 60 ml välling.. Mamman undrar var hon ställde sin andra kopp kaffe.. I hyllan i babyrummet ja.. Där Mirabelle började äta flaska.. Tänkte bädda innan vi skulle iväg på en promenad, men det sket sig ;) Lillis.. Så trött å otålig.. Inser att jag inte duschat sen i torsdags.. Mysigt Malin..

10.15 Har klätt på mig själv och borstat igenom det nya långa håret och gjort en rejäl bondmorafläta som sitter kringlad i hela bakhuvet. Bebisen sover fortfarande och vi ska inte gå och möta upp promenadsällskapet förrän om 20 min.. Tar tag i en tvätthög och börjar vika i sängen där lillis ligger utfläkt..

10.33 Babyn vaknar.. Hann med torkstället oxå, woohoo, bara 2 & 1/2 IKEA påsar kvar ;) Har tryckt in mina kläder i garderoberna, utan någon slags ordning, buu, få ta tag i lite organisering på sisådär..fredag kanske.

12.12 Har avnjutit en mycket skön promenad runt Hästberg/Knoppen med en mamma med tillhörande dotter från föräldragruppen; mycket trevlig konversation :) Hon e läkare på lasarettet så vi pratade lite plugg, jobb(möjligheter) å diverse.. Även fast det känns som man har driljoner grejer att göra måste jag ut och göra nått varje dag annars blir jag lite konstig. Lillan sover fortfarande i liggdelen i vagnen - som jag tagit in - och jag ska bädda, hänga undan alla galgar och slänga i mig lite pastagratäng.

13.30 En tredjedel in på den heta gratängen tyckte Mirris det va slutsovet.. Sen dess har hon käkat lite flaska å varit med och vikt ännu mer tvätt.. Tyckte hon blev trött sen igen, låg och snurra runt i sängen, men verkade inte få nån slags ro trots alla möjliga sövningsförsök av mamman, så här sitter vi nu å skriver med en hand och Mirris på den andra.. Mirabelle har lite nonchalant lagt upp sina fötter på min högra arm.. Nu kommer posten! (woohoo lixom)..

13.59 Så kom pappan och Ellen hem och babyn förflyttades med till vardagsrummet och TV-intag, jag försöker inte göda henne med så mycket TV, men hennes systrar e ju rätt sålda på TV så det e väl ok varannan vecka.. Och när Nicklas å jag glor på kvällarna.. Ska försöka skriva åtminstone EN rad nu på skolarbete..!!!

15.00 Har blivit fler än en rad ;) Och jag har fått erbjudande om ett flermånaders vikariat på gamla jobbet, men det e ju tyvärr omöjligt att ta då jag har en alltför liten bebis, hmm :( Igår drog Nicke Nyfiken till jobbet halv fem på morgonen och åkte på match i Hedemora direkt därefter. Själv promenerade Mirabelle och jag både till Ica Maxi och hem, och till födelsedagsbarnet Mia i Herrhagen och hem igen. Mycke promenad i solen, Nicklas kom väl hem vid 18-tiden, middag å slöhet framför TV:n med en onöjd baby, försökte söva henne lite tidigare än vanligt så jag kunde plugga lite (aah, härligt att sätta igång med plugg 22.00), men jag va kanonslut; så jag somnade jag med, med mysbyxorna på.. varmt.. Låg dock å lyssnade till en tvättmaskin som centrifugerade så fint.. För det e viktigt att tvätta (läs: störa grannarna) kl 22 på kvällen.

21.47 Åsså sprang timmarna bara förbi..Swoosch! Nicklas, Ellen och Mirabelle tog en liten promenad på e.m; då blev det så tyst å behagligt, ha ha, och jag skrev å skrev..

23.23 Mirabelle verkar ha däckat igen efter att Nicklas gav henne en flaska nu, eller så äter hon fortfarande.. Kanske Nicklas har somnat han med den gosisen ;) Mamman/flickvännen (som inte duschat sen i torsdags) e uppe och glor på dataskärmen och har fortsatt skriva på skolarbetet.. Hungrig har jag hunnit blivit oxå, men inget skräp skall gå ner i denna lekamen ikväll, vill komma i rätt många klädesplagg.. *pust* Ciao.

No comments: