Tuesday, April 5, 2011

Världens längsta dag

Inatt gick jag och la mig runt.. 1.30? 1.45? Mirabelle däckade väl runt 23.15 och sen låg jag i sängen med datorn och kollade bl a flygpriser och tittade faktiskt över nuvarande skolarbete.. Sen tyckte Mirabelle att hon skulle vakna strax efter Nicklas kommit hem vid 4-tiden, det va väl helt ok, hon käkade och somnade direkt, men vaknade och va UTSVULTEN strax innan FEM (!!) igen.. Käkade och begav sig av i dimmolnen igen, men hann bajsa lite.. Så då va det bara upp och byta och klockan hann bli halv sex.. Vid sju började sparkande och fäktandet - behöver ungen ingen sömn alls??? Verkligen mammas dotter.. - och pågick av och till fram till nio då jag gav upp och Ellen, Mirabelle och jag spenderade dagen tillsammans tills Nicklas gick upp vid halv två eller så på e.m. Vi va bl a ut och gungade, fick lite frisk luft och tog en kort promenad, spelade Buzz och käkade lunch..

Sen blev det kväll och pyttipanna, Vem vet mest och Nicklas drog till jobbet runt 19.30.. Ellen däckade vid 20, Linnea och jag intog lite popcorn och tittade på Simpsons och Family Guy, borstade tänder på en halvsovande Ellen och la henne, gjorde engelska och matteläxa med Linnea och tittade på "99 saker.." med Erik och Mackan.. Sen det slutade har det gått 2 tim och Mirabelle har väl äntligen däckat för natten efter många om och men.. Kl e midnatt och jag ska öppna Word dokumentet och fortsätta på skriva på nuvarande skolarbete..

So long :)

No comments: