Friday, April 15, 2011

Blåbärspuré

I förmiddags drog vi till akuten med lillan, då hade hon haft feber i ett dygn; till och från :( Det va på våran BVC sköterskas inrådan att åka dit om inte febern hade lagt sig. När vi kom dit va hon sval igen. De tog sänkan i hälen och Mirris grät inte ens, stora tjejen ;) Och sen ville de ha ett urinprov, så då rultade Mirabellen runt byxlös i rummet vi fick i ca 1 1/2 tim tills det slutligen kom en skvätt då läkaren äntligen kom för att gö en undersökning. Varken blod och urinprov visade några tydliga tecken på skäl till febern så de skulle skicka urinprovet vidare för odling och vi skulle få svar om några dagar. Tuffing va hon dock och höll ut i tristessens högborg i flertalet timmar :)

Sen vandrade vi till MAX i solen och intog lunch; det va ett rätt trevligt ställe, men de borde gjort kösystemet som i Borlänge.

Efter det åkte jag till Borlänge och fixade mig i håret :) Blev så nöjd å glad!!

Tillbaks i Falun sprang jag bl a till biblan och lånade en bok för skolarbete. Och när jag kom hem hade jag äntligen fått tillbaks svar på inlämningsuppgiften som jag inte kunde få ur tankarna; och det blev godkänt med lite positiva kommentarer, känns bra att det funkar med plugg nu, det e roligt att känna sig lite duktig också, man känner sig som ett litet barn ibland, men man sitter ju och läser och skriver tills ögonen blöder till kl 2 på natten; så det e enormt triggande att få lön för mödan :)

Mirabelle fick prova blåbärspuré idag och hon gillade det från första skeden, dock såg hon väldigt snabbt ut som en liten zombiebaby ;) På kvällen blev det nachos och zappning, Nicklas ska upp å jobba tidigt tidigt imorrn så jag går och lägger mig med honom. Själv ska jag upp och tvätta :)

2 comments:

Therése, Tyras mamma said...

Fy bubblan, för akuten-besök! Skönt att Mirrisen verkar må bättre iaf! Tyra skickar en stor "krya-på-dig"-kram till sin lilla mini-kompis <3

Miss Malin said...

Tack tack Therése, hon är helt återställd nu, eller ja; ingen feber. Hade inte direkt nå sjuksymtom när hon hade feber. Man blir ju så orolig över det minsta; kokhet, men skitglad lixom ;)