Sunday, April 3, 2011

På dop i Torsång

Igår blev Mirabelle FYRA MÅNADER och fick en finfin vit barnstol från IKEA med nysydda stöddynor av Nicklas jobbarkompis; jättefint, avis på folk som e händiga och bara svänger ihop grejer sådär, jättegulligt iallafall. Bilder kommer väl.. Provade att ge Mirabelle majsbågar 2 ggr igår igen på kvällen; men fortfarande ganska ointresserad. Hon fick även smaka bebisäppeljuice som hon ställde sig en smula skeptisk till, ha ha.

Mirabelle och jag åkte med pappa och Ulla på tremänningen Alexanders dop i Torsångs vackra kyrka, jag har inte varit på dop sen brorsorna Johan och Anders döptes för +20 år sen och jag va lite överraskad att det va en sån väldigt religiös tillställning. Nog för att den ägde rum i guds hus och så, men jag förstår inte riktigt syftet om man själv inte tror på Gud, går i kyrkan osv. Njaäää, inget för oss, Mirabelle sov sig f.ö igenom hela dopet, duktig tyst tjej ;) Sen blev det hemgjord smörgåstårta och fika i den närliggande lokalen. Min kusin Elin och hennes Martin ska ha sitt bröllop där i augusti, det e nog jättefint där på sommaren, pappa sa att det va packat med folk och båtar där på midsommar.

Morfar (alltså min papputt) och Mirabellis:
Jag kände mig åksjuk och illamående både dit och hem, märkligt; vet inte om det va för slingerkrokarna och rallyförarpappa eller om jag va ovan att sitta bak i bilen..

Sen blev det myskväll och Barcamatch och nudlar/wok/sötsur-sås och lördagsgodis från Hemmakväll.. The End.

No comments: