Thursday, April 14, 2011

Sol i sinnet

Finns faktiskt dom som skriver mindre än mig här in das bloggvorld. Inte lägger jag in nå bilder heller, men tycker jag mms:ar och lägger ut på Facebook mest hela tiden ;) Det där med MMS måste jag nog tagga ner lite på, känns kanske som en lagom onödig utgift..

Jag kan inte riktigt koncentrera mig just nu, inväntar en utvärdering/bedömning på en skoluppgift, men det kommer ju aldrig.. Brukar inte gå så här långsamt, men det e i sluttampen på kursen så lärarna har väl en rätt stor bunt inlämningsuppgifter att gå igenom.. Vänta vänta..

Idag va Jasmina och jag ute och gick runt nedre Norslund och Tisken; fantastiskt väder! Igår blev det en vända runt Kålgårn med samma tös. Har gett mig 17 på att dra ut en timme varje dag i lite raskare takt, och once again inte fuska så mycke och inledas i Nicklas sockerfrestelser under vardagarna, han e en riktig chips å sockergris den där pojkvännen, och inte ett uns går han upp, *MORRRRRRR*.

Det e så underbart med solsken och vår och värme, woohoo, man blir så glad och uppiggad av att bara sitta på balkongen och gå igenom dagens post och mysa med Mirabelle i knät och ögongodiset Nicklas, mmm.. ;)Mirabelle va så varm om sitt lilla huvud när hon vaknade vid 6 snåret och skulle ha käk imorse, lika varm när vi klev upp några timmar senare, 9.40 gav Mirris lite ljud ifrån sig och tyckte även hon att vi kunde ta och kliva upp, båda korpgluggarna va vidöppna och leendet bredde ut sig över hennes gulliga prinsessansikte. Gick upp och tog tempen och hon hade minsann 38.4 :( Så hon fick stanna inne idag.

Ska ut och köra snart med mamma, roligt, först va jag lite hetsig och tänkte att jag ju kunde ta det där körkortet innan min födelsedag, men nu har jag taggat ner några snäpp och det får ta den tid det tar, inte dra ut i ett år kanske, men jag hinner f-n inte med och läsa alla böcker som ska läsas..!!

Cirkus Cirkör föreställningen igår va (för att citera sms:et till Helena..) lagom lång, vacker å fantasifull med inslag av bra musik, häftig akrobati och jonglering, endel humor och roliga karaktärer. Det va såååå trevligt att njuta av lite rättförs kultur.

2 comments:

Jenny Carlstrand said...

Men hur söt är inte lilla Mirabelle på den där bilden!! Åhh söt!! :)
Med brillor.. jag smälter här borta.. ;) Kram på er

Miss Malin said...

Tack! :) Kram kram!!