Friday, April 22, 2011

Päron

Jag har varit lite lamslagen med aktiviteten här på bloggen; inte riktigt haft nån skrivarlust :( Den kanske kommer tillbaks..? Har upptagit tiden med annat; lite plugg, lite babymys.. Sånt därnt.. Och sen e kl 2 på natten och man kommer knappt på vad det e för dag och vad man gjorde och om pojkvännen ligger och slumrar eller om han kanske e på jobbet..

Igår gick jag en liten prommis till Willys i Britsarvet; där hade de RisiFrutti PÄRON, som jag köpte, varit nyfiken, men bara sett i annons, själva risifruttin va väl densamma; kall risgrynsgröt med lite extra socker å grädde, men päronsylten passade väldigt bra till :) Mmm, god.

Jag har återupptagit studierna till undersköterska som jag påbörjade januari 2010, inte för att jag då gjorde klart några kurser, så jag har väl typ börjat om. Det är en jättebra studieanordnare som heter SVOK, jag läser på distans och e på god väg att avsluta den första kursen Medicinsk grundkurs; imorse gjorde jag ett riktigt hetsigt prov mellan 9 - 9.35; 48 frågor, skulle ha 24 rätt och jag fick 41, det va kul och stärkte självförtroendet. Sen var det ett frivilligt prov 10-12 med en fallrapport där man skulle diagnosticera en sjukdom, jag kom fram till att det va...gallsten, och jag hoppas jag har rätt. Har lite kvar att skriva på ett arbete om epilepsi och sen har jag ytterligare en ogjord inlämningsuppgift med ca 5 frågor. Det ska GÅ denna gång, jag e motiverad.

Jaa.. What else, jag har gett upp med att vinna ett sånt där babygym till Mirabelle, tror hon nästan e för stor för dylika barnsligheter.. Skämt åsido så; jag tror hon klarar sig utan. Istället bor några solhattar, en brun skinnjacka, x box spel mm i min Tradera minneslista nu ;)

Kl e 2 slagen och Nusse jobbar. Mirabelle fick hysteriskt utbrott (..jo, hon kan faktiskt..) vid 22-tiden; PRECIS när jag skulle natta Ellen, aah, ljuvligt. Hon har så mycke vilja nu för tiden, Vildingen; från Vildingarnas land brukar jag kalla henne (..among other things).

Nämen, nu börjar Simpsons.. Ska borsta gaddar, puffa soffkuddar och och krypa ner bredvid Vildingen.

No comments: