Sunday, January 16, 2011

Vi provlåg här

Igårkväll bjöd Älsklingen på kinasmask; jag åt från allas mat :-D Currykyckling, thaikyckling, kyckling med cashewnötter (min). Sen hejade jag på dalmasarna i Lars Kristerz på Fångarna, men Hammerfall va ju rätt grymma, synd nog lyckades de ju inte fixa lösenordet :( Efter Fångarna tittade Nusse och jag på "Splice" med bl a Adrien Brody, den va helt ok, men lite lamt slut. Vi släckte väl runt 1, men Mirabelle ville då inte veta av nån nattning så jag va uppe med henne en timme. Vid 2 tände jag och frågade en sovande Nicklas vad jag skulle göra, vet inte riktigt vad jag förväntade mig för svar, men den sötaste pojkvännen och pappan vaknade till liv på ett kick, tog babyn och satt sig framför en amerikansk fotbollmatch som precis börjat. Själv somnade jag på stört efter att ha gjort iordning en flaska till lillan. Sen SOV mamman till 6.45 (!!!) då babyn började gnussa runt i sängen.. Mirabelle och Nicklas hade lagt sig runt 4.15. Det va väldigt ljuvligt att vakna efter mängder av sovtimmar :) Ellen kom in vid 8.30 och va hungrig. Gick upp å gjorde macka och kollade lite Bolibompa med henne för att sen återvända till sängen ett tag..

Idag har jag inte gjort vidare mycke alls, nu på kvällen har Nicklas bjudit på pizza och vi ska se "Solsidan" och fotboll, fast jag kanske byter ut Zlatan mot matteplugg.
Igår va jag tillbaks på gymmet och det kändes väldigt bra, hade det fina sällskapet av syster yster Mia; tränade armar med henne och mina ben, så idag e jag lite lätt stum i låren, hur ska det gå imorrnkväll måntro när jag ska följa med Frida på Friskis.

2 comments:

tinatoon said...

Gud, var det fullmåne inatt lr nåt? Jag och Esmeralda somnade nämligen runt 03.00 också efter att lilla fröken vägrat sova annat än räv hela kvällen o natten. :/

Miss Malin said...

Det tror jag inte. Mirabelle tycker det e tråkigt att sova på natten i allmänhet dock ;)