Friday, January 14, 2011

En fredag inomhus

15.01

Fy f-n vicken skön bebis jag har; ligger å garvar i sömnen med ett gigantiskt bröst i sitt gap.. Jag e inte en sån där mamma som tycker det e "såå mysigt att amma", men jag tycker det e hemskt gulligt när Mirabelle däckar efter att ha ammat, helst ska hon böka upp sig så att hon använder bröstet som kudde, det e en favorit.



Nicklas tog med tjejerna på diverse shopping och lillan och jag behöver gå ner i tvättstugan NU; vakna tyckte hon minsann va passande. Nåväl, here we go.

16.00

Hämta 3 IKEApåsar med tvättlass i tvättstugan samtidigt som man bär på en liten rumpnissa på ena armen e kanske att ta sig lite vatten över huvet, men efter att ha åsamkat mig ett litet låtsasryggskott e nu alla kläder uppe iallafall och medan jag hällde upp lite yoghurt i köket passade Mirabelle på att somna på sängen ;) Like.

17.28

Nu e de hemma; familjeligan. Mirabelle blev tvär och det blev paus i matlagning och tvätthäng. Nu ska kyckling & pastasalladen bli klar och DUSCH.

01.31

Och det har hunnit bli lördag. Nicklas ska träna fotboll i morgonbitti och jag hoppas alla vi flickor fortfarande sover när han kommer tillbaks ;) Knappast möjligt dock. Ikväll har vi bl a sett på "Vampyrer suger", "Psychoville" och "Mary & Max" som jag somnade till igår; god middagssallad, chokladsjödjur och lite rött. Mirabelle har varit lite tvär men har nu slocknat på sin papputt som läser en mycket tjock "Nattpatrullen" bok..


Nu är det prick en månad tills jag ska va nere på mitt viktmål, alltså vikten jag hade innan jag blev gravid. 4,6 kg kvar. I'll make it. Ser framemot sommaren och ha fina klänningar när jag svansar runt med Nicklas ;)

4 comments:

tinatoon said...

Dricker du alkoholfritt, pumpar ur eller ger ersättning? :)
(Har du förresten testat pumpen du fick låna av mig?)

Miss Malin said...

Nej, inte alkohoholfritt, det har högst blivit 2 glas på en kväll hemma, min skruttis sover ju ofta på kvällen, men vi/jag ger henne ersättning då. Har inte provat pumpen än. Men SKA! ;) Alkofritt vin e f.ö bland det vidrigaste jag vet, provade olika i somras; men det e inte min grej. Nicklas kom på för typ 3 veckor sen att han ville ha rött vin (han dricker typ aldrig) följande helg (!), och nu till helgen blir det väl 2 veckor sen den flaskan öppnades, den står fortfarande kvar i köket med vin kvar i, så det e inga partymängder som intas ;)

tinatoon said...

Nej men gud, det trodde jag väl inte heller. Jag var bara nyfiken, vet ju tex att du drack alkoholfritt öl under graviditeten. :)

Miss Malin said...

Ja, blev nån alkofri i somras på soliga balkongen under Rockstad för att sympatidricka ;) Alkofria ölen smakar dock mer öl än va alkofritt vin smakar vin. Alkofritt vin smakar ju bara druvjuice (som dricks mycke i USA).