Tuesday, January 18, 2011

Tjocksmock

Mirabelle sov på bra i natt (..tror jag..), Nicklas väckte oss inte med ett ynka snark, men hon somnade sent och va vaken tidigt imorse en vända vilket ledde till att vi klev upp när alarmet ringde kl 10. Eller vi å vi; jag.. Kl elva hade vi stadsdejt med Jonna och hennes lille Ludwig. Vi träffades på Synoptik där jag kunde gö ett syntest för körkortet direkt. Ser framemot att sätta igång med körkortet; häftigt! :) Mirabelle sov sig igenom hela stadsvandringen vilket inkluderade fika på Wayne's.. Hon har väl ärvt kärleken till att sova av sin far ;)Jag älskar den där rosa Hello Kitty jackan hon fick av Jenny.C; hon ser så hip hopish och cool ut!;)
Jag såg en människa på stan som va lite mindre än när jag såg henne senast; ett resultat av god diet och träning tror jag. Så när vi kom till Wayne's fick jag lov att skippa min chai latte och köpa en vanlig latte med vanligt kaffe och vanlig mjölk och inget utspätt sockrigt chaipulver.

Efter Mirabelle fötts va jag inte alls sugen på en massa skräp så såsom glass å choklad mm, tillät mig dock att käka på lördagar, precis som kidsen. Sen kom julveckan och det blev allt möjligt intag och där började utförsresan.. Det e lätt att bli fast i sockerträsket när man väl påbörjat gödningen. Men inte kommer jag att komma i de där snygga ONLY jeansen jag fick av Nicklas i julklapp om jag fortsätter trycka i mig resterna av tjejernas lördagsgodis och 100 gram Marabou lite då å då.. Nej, nån jävla måtta får det va.. Och jag skulle ju va nere på normalvikt den 14 feb. Imorrn ska jag gå tillbaks till min favoritfrukost gröt; nyttigt och mättande.

Va upp till gymmet och tränade efter att Nicklas kommit hem från jobbet, hä va skönt, den här gången kunde jag faktiskt känna att det fanns några slags magmuskler långt där inne, men de har gömt sig bra..
Snart börjar.. Vem Vet Mest! :) Mys med snyggingarna, dusch och kiwi har kvällen annars att erbjuda.

2 comments:

Jenny Carlstrand said...

Hon ser ju riktigt cool ut i den jackan!! ;)

Miss Malin said...

Ja jag vet, och med dom där jeanslegginsen! :) Perfekt, tack igen!!! Har ett par oanvända nyinköpta jeansleggins i en större storlek oxå! Love'em! ;) Dom som har nu börjar bli liiite tajta runt storlek 2 blöjan, tihi..