Saturday, January 22, 2011

Ännu mer fika

Idag gick vi upp ganska sent lillan och jag, va dock vaken ganska sent också.. Vid kvart i 3 i natt installerade vi en mobil i taket ovanför sängen, sånt man tar sig för med en 7 veckors bebis lixom, sova say what..?? Mirabelle äääälskade underhållningen av att både se mig balansera på en fotpall i sängen och sen ha sin rosa musiknalle hängande fritt i luften ;)Idag hälsade vi på morfar och Ulla i Varggårn å blev bjudna på gott fika. Jag har nog inte riktigt vant mig vid att min papputt e morfar, hi hi.

Pappa fyllde år i tisdags och fick bl a 2 äggformar som man har i stekpannan i present; en i form av ett ägg (!) och en såg ut som en fyrklöver. Han fick även 4-pack ägg och grön karamellfärg så han kunde färga äggröran när han steker ett fyrklöverägg.
Ikväll har Mirabelle å jag roat oss med "Fångarna på fortet", nästa helg e säsongsfinal, missa ej gött fölk! ;) Till lördagsgodis hade jag fått 3 st blåbärskexchoklad av min snuttepluttälskling. Lyckades trycka i mig alla 3 under programmets gång, vilket förvisso inte va så svårt; men nu känner jag mig lite halvt illamående, det går väl över. Väldigt god choklad! :) Mirabelle har däckat på min axel, hon va så gnöööölig, inget va bra alls, så det va väl trötthet.. Lillan..
Får väl titta på "P3 Guldgalan" själv då, programledaren Kitty (eller va f-n hon heter det där spektaklet) e rätt bedrövlig.
Ska försöka lägga ifrån mig ett stycke barn nu..

4 comments:

tinatoon said...

Jag tror jag har lurat mitt barn att somna i sängen nu, jippie! :) *Skyndar att värma mat, äta och göra annat som man inte kan meden bebis på armen* Imorgon ska bärsjalen invigas!!

Miss Malin said...

Kul att du fyndade en bärsjal, du hittar då ofta så bra saker på den där loppisen! :) Du får tala om hur den funkade. Mirabelle e otålig och såååå uttråkad (??) ikväll.

Therése, Tyras mamma said...

Vikken bra blogg du har! Du skriver verkligen bra å formulerar dig så de blir kul å läsa! Sen skadar de ju inte precis att du har en enormt söt dotter... :)

Miss Malin said...

Tack Therése, jag uppskattar det verkligen!! :)