Thursday, January 13, 2011

Torsdagstjock

Idag hälsade Mirabelle och jag äntligen på lilla Esmeralda (som kom till världen 5 dagar efter Mirabelle) och hennes mamma å pappa Tina och Charles. Tinas kompis Jonna va också där med sin lilla Ludwig som typ va i Mirabelle/Esmeralda ålder. Esmeralda va ungefär lika stor som Mirabelle men hade mycke mer kalufs på knoppen. Mirabelle hade shoppat ett litet rosa hårband med rosett på babyavdelningen på H&M som hon tog med i present.

Kort efter att Nicklas och Mirabelle kom hem från sin lilla stadstur igår e.m gick jag på 2 lektioner; fysik A och matte C vilka höll på 16.30-20; allt hade gått bra med lillan hemma iaf. Och när jag kom hem hade Nicklas gjort sjömansbiffar och potatisgratäng; smarrooo. Det va roligt på lektionerna; skönt att kunna starta om med kurserna. Idag fick jag en mattebok från ett Blocketköp, snabb business precis som psykologiboken, tur man kan hitta en aning billigare än Adlibris/Bokus. Matten kan man även gå dagtid; antingen på måndag eller onsdag eller båda.
Så nästa vecka tänkte jag gå på måndagen så det bara blir fysik på onsdagen; då ska Mirabelles mormor barnvakta eftersom Nicklas jobbar.

Fy f-n; jag e mensig och har sån där gudomlig mensäcklighet i magen. Oljuvligheten e ett faktum. Det enda braiga med mens (FÖRUTOM ATT MAN VET ATT MAN INTE E MED BARN!) e att man känner sig en aning smalare och slimmare efter mensdagarna, iaf jag, man e ju så uppblåst under mensigheten.

När sista avsnittet e slut av "Svärdet & Spiran" om cirkus en halvtimme ska vi se en film som heter "Mary & Max".. Och äta CHOKLAD. Kan det va nått..?

No comments: