Monday, January 3, 2011

Med bebisen..

Igår gick vi och la oss tidigt; Nicklas ville va pigg till morgonskiftet och jag va enbart..trött. Alla säjer att man ska passa på och sova när bebisen sover, men det e inte så lätt att somna på en sekund bara för att bebisen gör det, sen vill man oftast ta itu med saker när bebisen väl däckar, vad som helst från kika Facebook till städa upp typ.. Så vi la oss väl vid 22-23 draget igår, närmare 22 tror jag.. Sen vaknade inte Mirabelle förrän vid 2, det va helt fantastiskt; kändes som man sovit hur länge som helst. Hon ammade lite och somnade av, vi la oss igen, men efter ett tag blev hon sprattelgumma och vi gick upp en stund och jag bar runt på henne tills vi slog oss ner framför Tradera.. Provade att lägga oss igen och hon låg tyst en stund tills hon började sparka igen, provade att amma en stund, sen ringde plötsligt Nicklas alarm kl 4, han drog till jobbet och jag provade andra bröstet; Mirabelle började fumla runt och blev frustrerad, nått som hon börjat med den senaste veckan, vet inte riktigt vad det är men ska ringa BVC idag, ont har jag börjat fått också och det är en svidande känsla som tagit vid (..icke-lovely). Tog henne från bröstet och gick upp och gjorde en flaska, hon åt lite, fick mardrömsnäsdroppar (koksaltlösning; jag tror hon får kallsup varenda gång) och somnade av.. Kl e snart halv sex och mamman sitter med laptopen i sängen och googlar fram: recept på gulaschsoppa, hur man fixar en money order (postväxel?) i Sverige och att det finns en skådespelare i "Aliens vs Zombies" som heter Anthony Edwards, hi hi..

1 comment:

Feila said...

Mjölkstockning kanske? Det är inte så mysigt...