Friday, January 7, 2011

Fredagkväll..

Imorse klev Mirabelle och jag upp vid 8.30; så rackans skönt att komma upp lite tidigare än vanligt, nog för att Mirabellisen va vaken vid sisådär halv 6 och käkade, men i natt blev det inte alltför mycke amningar utan vi måste sovit endel OCKSÅ. Lovely :)

På e.m tog jag en skön promenad med Malin.R runt halva Knoppen och ner på stan. Härligt med luft och röra på sig och framför allt snack oss emellan! Det va dock pissigt plogat på Svärdsjögatanbacken och Manhemsvägen fram till Malins hem, va helt slut och hade nästan blodsmak i mun när jag kämpat mig igenom all grötsnö med barnvagnen. Ja fy bubblan.

Nicklas å jag intog renskavsgryta med tagliatelle till kvällsmat och till det dracks lite rött från el Systemo :) Har nyss kikat på ett avsnitt av "The walking dead" som snällis-Anders va hit å hjälpte stjäla från tankvärlden tidigare idag. Snart blir det ett till avsnitt och kanske lite mer päronglass (tack snälla Nusse). Mirabelle har sovit ett bra tag, kanske för att hon fått ersättning, ej säker, inte superroligt så att man skrattar att sen ha en vaken bebis hela natten, men skönt nog e Nicklas ledig fram till måndag e.m nu iallafall. Han har bara 2 jobbdagar nästa vecka = tack för det Televerket.

Jag har några nyårslöften:

* Till 14 feb ska jag väga så mycket som jag gjorde innan jag blev gravid, har faktiskt inte så många kilon kvar, men kommer ju dock ej va i samma shape, känns inte som om jag har en enda muskel kvar på kroppen, men det e ju en bra sporre att kämpa vidare mot beach 2011 om man kommer ner i den där vanliga vikten igen. Ska väl sluta va så lazy ass nån utav dessa dagar och börja träna igen uppe på Nautilus, sen skulle jag vilja signa upp på Må Bättre tror jag, det verkar ju va så bra, kanske i slutet av februari.

* När året är slut vill jag ha ett fullständigt gymnasiebetyg; satsade först på att ha det klart till sommaren 2011, men jag tänker ge det lite mer tid och ta hela året på mig. Va rätt ointresserad av gymnasiet när det väl begav sig så jag har icke godkänt i: samhällskunskap C, matte C, filosofi A och psykologi A.

Trodde jag hade några fler löften, men det va nog inget väsentligt.. Kör dock en tredje och skriver att jag ska försöka:

* Ta del i nått kulturellt evenemang varje månad. Om det så ska va den nya järnsmidesutställningen på gruvbutiken. Men jag tror det faktiskt kan finnas mer intressanta happenings även i denna stad. Få se va man kan lyckas hitta på denna månad, det blir väl inte direkt någon 3 timmars teaterföreställning nu när Lillan e så..liten. Fortsättning följer..

3 comments:

Frida said...

Näj men Malin, du skulle ju joina oss på friskis jue :)

Miss Malin said...

Ja jag vet inte än, ha ha, veligt ja.. Alla säjer ju att Må Bättre har så bra och många pass, men Friskis ligger ju kusligt nära mig! Hmmmmmmmmm.. Vad går ni på pass på Friskis egentligen? Vilka e bra?

Frida said...

Må bättre har ju ett bra utbud, helt klart och spännande pass. Friskis är mer budget men bra ändå tycker jag! Vi går på medel/styrka (jympa pass med mer fokus på styrka), idag har vi varit på skivstång (som alla andra kallar för bodypump:) ), och så går vi på vanlig medeljympa och Core. Fuego (som zumba) ska testats! Du får pålitliga träningskompisar på köpet, vi kör på bra nu :)