Friday, January 21, 2011

Fredagsfika

Idag va Nicklas, Mirabelle och jag på fredagsfika hos farmor å farfar i Borlänge. Farmor fyller 83 i juli och farfar fyller 90 i augusti. Dom har bott i ett stort hus i Tuna-Hästberg i evigheters evighet, men för några år sen flyttade de till en lägenhet i Borlänge där de tar hand om sig själva. Farfar har både sprungit Tuna-marchen 7 driljoner ggr och orienterat, men e nu en liten skröppelgube som inte ofta tar sig utanför hemmet. Farmor i sin tur donar med allt i deras hem och går promenad 1 tim & 10 min varje dag året om med sina gåstavar. Jag har nog fått min passion av att promenera från henne ;) När jag va liten spenderade jag väldigt mycket tid med dem; jag älskade deras stora gård; gigantiska gräsmatta, jordgubbslandet, klätterträdet, gräslöken, vedboden med loft, utestugan som farfar inrett som man sov i på sommaren, vinden, farmors gamla hårtork, alla fikastunder, vitsippeslänten ner till bäcken, deras misse Hollywood.. Dom e mig väldigt väldigt kära. Farmor gullade så mycke med Mirabelle när hon satt i hennes knä, innan vi for ville hon hålla henne igen. Det gjorde mig helt varm inombords :)

No comments: