Friday, January 28, 2011

Mer zombies

Jag vet inte hur många ggr min mbl druttat i golvet/marken; den har inte tagit mer skada än en lite nötning i ena hörnet. Värsta supertelefonen :) Har dock sagt driljoner ggr den senaste tiden att jag ju BORDE skaffa nått skydd/fodral åt den. Efter att jag fikat med Linda igår så gick jag till Teknikmagasinet för att kolla om de hade nått, såg dock bara lite större, typ modellen iPhone, tänkte fråga om de hade några fler som passade mindre mobilvarianter, men kunden innan mig tog sån tid på sig och Mirabelle va med i vagnen så jag gav upp lite lätt och drog hem istället.
Idag när jag gick till jobbet drog jag upp mobilen ur jackfickan med mina nya fingervantar, telefonen slant ur handen och ner i marken, tog upp den och skulle stryka bort snön, men snön va ju dock ej snö utan 500 miljoner sprickor i hela skärmen. Totalkvaddad. Ja, mobilen funkar finfint. Men skärmen e förstörd. Och ingen försäkring tecknade jag när jag köpte den i somras heller, SNÅLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ska kolla upp med hemförsäkringen imorrn. Satan.

Jag tycker om citat, har ganska många bra nedskrivna, tyvärr allt för få. Kanske borde jag ha ett "Dagens Citat" i bloggen..?? Idag börjar vi dock med två:

"Man måste jobbsnusa annars blir man som i trans" - Therese

"Det blir nog min nya grej; ha Aspbergers lite då å då.." - Nicklas

Ikväll har jag iallafall JOBBAT; en lugn kväll med söta tanter, de undrade alla om jag hade nog med mjölk att föda min lilla bebis med ;) Jorå..

What else; Linnea, Mirabelle å jag tog en stadsvandring idag och köpte bl a nya vita örngott och fikade på Du & Ja, sprang på Jenny.C, själv satt vi oss på övervåningen och parkerade lillan i vagnen där nere, hon sov ju på som vanligt..

Efter att jag kom hem från jobb och intagit kyckling chorizo enchiladas såg vi på "I rymden finns inga känslor" och "Nazi Zombies" :)

När vi släckte igår låg lillan och sög på sin napp fram till halv tre, med öppna ögon, jag stoppade in hennes napp säkert 100 ggr, vid halv tre snåret började det gnölas lite och hon fick komma upp å och somna i min famn. Messade lite med Lina i L.A; jag skickade finfina mms på oss nattsuddare och hon skickade från en fotbollsplan där hon satt och tittade på när hennes pojkvän tränade ett lag i fotboll..

Nu ska vi lägga oss igen. Hoppas på mycke sov. Ehee..

No comments: