Monday, August 24, 2009

Måndag utan jobb

8.48

I fredags tog semestervikariatet slut. Meh. Och just som jag skrev det insåg jag att jag glömt lämna Kennets nyckel, han måste jobba kväll eftersom ingen ringt och gnytt från jobbet än.

Kaffe!

9.15

Min lgnht e verkligen ISKALL nu. Har sovit med altandörren öppen hela natten, för Astrid e ju ute på friaräventyr, drygokatt. Ingen Astrid denna morgon heller. Det va kallt redan igår när jag gick och la mig, förhoppningsvis blir jag inte megaförkyld.

14.22

Gick förbi Malins jobb med hennes mbl som hon glömde i lördags. Pratade lite.. Sen vidare till jobbet och lämnade en nyckel och hämtade andrahandskontraktet som sedan överlämnades till Kopparstadens Bokontor.. Senast fredag skulle de höra av sig.. (!). För de tror visst man har all tid i världen. Knatade upp till Nautilus och såg Henrik Ståhl på TV och la upp ett nytt program för arm och mage, gick finfint. Tog kort på x antal registreringsskyltar med ord; min nya spännande hobby. Vidare ner till Grillköket och slängde i mig en laxburgare utan bröd, ganska päckligt; men han som jobbade där kände igen mig från någon natt jag ramlat in; "du har bott i New York va..?" (småstad, gaah!). Mötte upp med Jesper och hjälpte med diverse dalastudent.se reklamprojekt; lite frigolitbokstäver i Faluån och ihopklistring av skyltar.

Hemma tillslut. Ska ta en dusch (..sååå jäkla sunkig..) - jag bhvr mindre svett i mitt liv - och dra till Yxhammargatan och klippa hår på små pojkar.

17.29

Det blev ett barn klippt och en latte drucken på Yxhammarn. Kasper får helt enkelt bli en annan dag. Jag känner mig lite halvslut och borde städa upp här och speciellt diska. Om 2 timmar börjar TV6 afton, så mycke mer spännande finns det nog inte att förtälja för denna gång.

No comments: