Sunday, August 9, 2009

En livlig lördag

Det började väl med att Millie vaknade vid 6 snåret och tyckte att Astrid borde letas på. Ack nej va fel hon hade, så jag svingade mitt trollspö och prinsessan sov ända till 8.

Vi åt frukost och lekte i parken och kikade lite på hemska barnprogram och åt melon (Astrid fick också smaka av Millie. Mmm va gott med melon tyckte Astrid..). När jag vaknade hade jag fått ett sms från Karin som undrade om vi skulle hitta på ngt på hennes rast, så vi traskade ner på stan och köpte en risifrutti och sen slog vi oss ner på Wayne's.

Millie lixom, VÄRLDENS sötaste:
Sen gick Karin tillbaks till jobbet i Britsarvet och vi gick med och hälsade på mamma/mormor där vi blev serverade en god morot/potatis-gratäng och rostbiff. Millie va på så bra humör hela tiden. Efter maten gick vi till LIDL på min begäran, där fanns mycke fynd, inte. Men nog fick jag ihop en liten kasse med diverse skräp.

Efter shoppingen följde mamma & Millie med och visade vägen till Ragnegårds uppe på Knoppen; det va närmare än vad jag trodde, nästan så jag skulle hittat själv, om jag bara fått karta, vägbeskrivning, kompass och GPS.

Markus, Malin och jag promenixade upp till Lugnets minigolf som jag velat prova så länge, jag kommer inte ens ihåg när jag spelade minigolf senast, men det va väldigt roligt. Jag slog t o m EN hole-in-one på Faluån-banan när bollen ska ner i vattnet, jag kom på 2:a! :)

Sen bjöd herrskapet på laxkotletter med diverse salladstillbehör och deras vän (och Malins gamla gymnasiekompis om jag inte minns fel) Ulrika kom också över. Efter den goda maten blev jag introducerad till Buzz och det står nog nästan på min julklappsönskelista nu. GAAH! Sen blev det traditionsenlig Singstar. M & M hade ju fått en ny "legends" skiva av Martin och mig i inflyttningspresent som vi började med.

Idag - söndag - har Astrid slagits med en annan katt här utanför, friend maker som hon e.. Nu sover den lilla leoparden i soffan och är så söt så. Hon har även röjjt som en vettvilling och fångat - och ätit - flugor i lgnhtn. Förutom mitt försök till att upphäva kattfajten så har jag inte varit ut något. Men nu skulle jag vilja ha snus.

1 comment:

Lillasyster said...

Fina bilder!! =) Jag förstod att du skulle gilla Buzz, fasen alltså, när ska VI ha singstar & Buzz-kväll då?????? Var allt för längesen nu... hoppas du inte glömt min ljuva stämma... ;P