Thursday, August 13, 2009

Flås

16.21

Lycka e när man hetsar från jobbet lite tidigare än vad man egentligen e tillåten för att hinna hem till den satans tvättstugetiden (16-19) och upptäcker att den som hade tid före inte ens har tvättat allt.. Jag tog ut dennes tvätt ur tvättmaskinen som det såg ut att va minst i och började lassa i mitt. Sen kom dock personen i fråga ca en minut efter och ursäktade sig så mycket, hon va så lik en tjej på jobbet att jag inte kunde va ond nå mer. Hon kunde inte heller mycke svenska, men snäll va hon iallafall, Syrien va hon också ifrån, 2 pojkar som va 1 och 2 år hade hon också. Slut.

Det har varit en skön vecka som startade med 2 mornar med gym och 2 kvällar med jobb. Sen blev det onsdagsdagpass på jobbet och isättning av löshår i Borlänge av den helt fantastiskt duktiga Lina (Mias kompis). Jag har fört mat (& träningsdagbok) denna vecka så duktigt, men igårkväll beställde vi mat från nått fläskställe; jag tog en kycklingburgare och tog bort brödet, men mölade istället i mig både strips, en liten fingerfoodrätt av potatisklyftor och en minibytta (oj, bytta lät ganska gigantiskt även fast det va "mini" framför) av cheddardip som va helt otroligt gott.
Så det har inte blivit någon helkväll framför dubbelavsnitt av Simpsons och efterföljande Family Guy på massa dagar nu; men ikväll så! Jag ska f.ö städa/diska/ta hand om tvätt och allmänt bara ta det lugnt ikväll.

Det va kul att sätta i hår. Men det va långt. Mia trodde att 80 hårslingor skulle räcka gott å väl när jag beställde förra veckan, medan Lina sa 80-100. Eftersom jag beställde ganska långa (50 cm) visade det sig att 80 inte va så rackans mycke, så det blev lite tunnt, vilket resulterade i att jag beställde mer när vi kom hem från Blge igårkväll, 40 cm denna gång, men samma färg. Skulle gärna vilja att det kom imorrn! (..så att jag kan räjsa till Blge och sätta i på e.m/kvällen).

Imorrn ska jag va barnvakt åt Millie, de ska komma hit med henne vid tuppfrukosttid typ och sen ska lilla prinsessan och jag på inskolningstimme på dagis mellan 10-11, kul! :D

17.11

En annan lycka (..tur att det finns många i livet) e när man kommer till tvättstugan och en tvättmaskin inte satt igång. OMSTART!.. så att säja. Sen kom min nya kurdiska vän in och undrade nog varför jag hängde mina trosor i torkrummet, men de e ju nya för tusan, hålla på krympa i tumlaren? Pyttsan.

18.08

En tredje lycka e att komma till sin värdelösa tvättstuga för att slänga in den andra maskinen i tumlaren (för det finns bara en fungerande av 2) och man inser att tumlaren bara röjjer sitt värstaste röjj = upptagen. Men jag fick en klänning struken.

18.23

Vandrade tillbaks för att se om hon va klar med tumlaren. MEN ACK NEJ. Så jag tänkte att det va väl bara att hänga alla mina driljoner underkläder och strumpor i torkrummet då (..där de kunde gö sällskap med mina nya Åhlenstrosor), men nähä; där hade visst kvinnan fyllt varenda lina med handdukar och annat blött tyg.
SÅ JAG HÄNGER VÄL I MITT EGET JÄVLA BADRUM DÅ.

19.18

"Denna kanal är otillgänglig eller på annat sätt otillgänglig.."

Ja-ha. Alla kanaler.

Bra.

19.27

Ok, så jag rev fram min pärm med alla viktiga papper och bläddrade i superspeed fram till Tele2 delen för att hitta numret, så jag ringde och fick hjälp och nu e alla kanaler tillbaks på sina trygga platser :D

Nu ska jag fläska ner mig i soffan med mitt Hardy's vin och kanske nån mat.. Men vilken mat..?

No comments: