Wednesday, August 26, 2009

Låt mig sova

(onsdag)
7.41

Idag har jag inget jobb :(

Dricker kaffe och tittar på Nyhetsmorgon, mys.. Ser ut som jag har anlagt ett skatbo på huvet.

När jag kom hem igår va Astrid i lgnhtn, sen stängde jag - för en gångs skull - altandörren och då blev Astrid putt, men efter ett tag gick hon och la sig i sin fåtölj i klädkammaren..

Ska lägga in Kopparstaden och DalaKraft räkningar.. de ligger här och stirrar.. pay us! pay us! (..nej tack).

8.22

Jag känner mig lite konstig i bollen denna morgon efter att ha varit uppe ett tag. Jag ser allt som när man har kollat för länge på solen.. Provade att släcka lampan bredvid datorn, men det hjälpte ej så mycket. Kanske e jag på väg att svimma.

8.56

Nu har jag ätit yogurt å banan och det känns lite bättre.

Nu såg jag ett paraply vandra förbi, brrrrrrrrrrr..

9.33

Sisådär 9.27 såg jag några hjälmprydda herrar som gick förbi här och insåg att "va det inte idag de skulle stänga av vattnet.." (jag tvättade EJ håret efter gymmet igårkväll och som sagt; skatbo status har infunnit sig). Så det blev att springa ut till tamburen och kolla lappen där det stod 9.30-14, gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh!! Så då blev det hetstvätt med balsam endast och påfyllning av alla djurs vattenskålar. Pust.

(Torsdag)
4.43

Igårkväll när jag avslutade skriveriet runt 23 snåret försvann hälften av allt jag skrivit under dagen, dryghet dryghet. Och då va det inte på tal om att skriva om; min hjärna å kropp va lite halvt medvetslös. Kände mig bra borta igår; va ner på stan å köpte bakelser att ta med till farfar (som fyllde 88 igår!) och knappade in bankkoden 3 ggr med olika slags kombinationer utan att välja rätt. Efter det tog jag fel buss till Blge; hamnade på direktbussen som ju inte alls stannar vid Domnarvsrondellen, när jag anlände till Blge centrum och när jag hetsade till rätt buss ringde Kopparstaden och talade om att andrahandskontraktet va bekräftat och att jag kan överlåta 1 sep. Hets. Hos farmor å farfar kändes det lite lugnt dock.. Sen tillbaks till Falun och klippning av Kaspers hår, lånade Chevan, hämtade bär/flytt-hjälp (mamma), inhandlade mos å räksallad på OK/Q8 (va typ svimfärdig av hunger), drog till Macke med grejer, lite senare på kvällen kom Dan å hjälpte bära lite tyngre grejer som skulle till mamma. Sen som sagt stupade jag i säng.

Bara för att vakna mer än en timme innan Nyhetsmorgon börjar.. Jag har duschat och ska skriva en så-här-utfodrar-du-mina-djur-lapp till Lina som ska bo här i helgen.

5.46

Snart börjar Nyhetsmorgon och ingen kaffebryggare har jag. GAAH..!

Ska reda ut mitt hår och slänga på lite mascara.. So long!

2 comments:

Feila said...

Jag har ju inte heller nå jobb!! Buhuhuu... Varför ger ingen mig det?! ;)

eminam said...

Miss "all over the place" malin ;)