Wednesday, August 19, 2009

Ikväll har jag käkat..

Imorse va Mia hit och Lina satt i hårförlängning som blev JÄTTEFINT! Mias kompis kom också och fick gigantiskt långt hår..

Sen slappade jag i 100 år och Lina åkte iväg på kryssning.

Jag jobbade 14-21 och tog en matbreak med medhavd sallad och frukt, DET skulle jag ej ha behövt, för sen följde låt-mej-bjuda-detta-snälla-vårdbiträde-på-något-ätbart-på-var-å-varannat-ställe-kväll på jobbet ;)

Cyklade iväg till Futurum dit jag först gick på ett besök hos en favorittant som bjöd på fika (eller förrätt..) i form av kaffe och Drömmar-kakor.. Hur mkt socker e det i såna där kakor egentligen??? Sen vidare till en farbror som skulle ha stekt strömming med kryddsmör och diverse kryddor, han tyckte jag kunde stanna kvar och smaka på det jag hade fått laga till, huvudrätt! Sen knallade jag ner till en annan tant som tyckte jag skulle ta en nektarin på vägen ut, så det gjorde jag, till efterrätt så att säja. Lite senare va jag till en annan favvotant som skulle ha smörgås med Hellströms falukorv som hon undrade om jag smakat, men eftersom jag aldrig äter falukorv: nej. Så då fick jag en Skogaholmslimpskiva med Lätta och falukorv, nattvick! ;)

Sen fick det va nog.

Nu e jag hemma och ska städa upp lite i lyan för stundande helgsbesök och för att det behövs! Så att säja.

3 comments:

Linda Äter Ost said...

Fan vad du äter :D

eminam said...

göttans! lyllo dig ;)

Mia said...

Hahaha... ojdå... limpa med korv liksom.. blääääääää!