Friday, August 7, 2009

Millie-dag

Idag har jag varit med Millie sen cirkus kl 11. (Mia och Jesper åkte f.ö till Sthlm).
Vi har ätit (!) , lekt med alla kortlekar, tittat på Pingu och Emil i Lönneberga, klappat Astrid, busat runt i lekparken hos mig, gått på stan, dansat, knäppt kort, blåst bubblor osv.

Det e roligast att äta RisiFrutti själv. Tycker Millie.

Astrid hängde vid cykelstället idag (..?!)
Millie matade den stora - och framför allt fula - fiskstatyn i lekparken med ett omoget nypon (eller va det nu va). Sen matade hon typ alla blommor i rabatten också. "-Nam nam.."



Borsta tänderna tog upp en synnerligen lång tid av kvällen också ;) Med Lille Skutt tandkräm. Millie love.



Nu e det nån som gormar på amerikanska utanför min altan. Mitt grannskap e så multikulturellt. Själv tittar jag på CNN; "International Desk" och det e det väl bara jag som gör i hela stan kan jag tänka mig. En fredagkväll alltså.


Sen blev det nappflaska i mysmörkret i mitt kuddhav och napp och pill i håret och sen däckade Millie ca 2 1/4 sekund efter det.


Egentligen va det ju meningen att Martin skulle komma hit denna helg. För det sa han ju i söndags när vi tog farväl i Malung; "om inte något annat dyker upp". Så efter att han inte nämnt några helgsplaner i veckan ringde jag honom för säkerhetsskull mitt på dagen när Millie och jag va på väg till Hemköp - in case jag behövde köpa något meeer inför helgen - och då sa han att han inte kunde komma, men att han skickat det i ett sms, men sms:et jag fick imorse såg faktiskt lite mysko ut på slutet så det hade blivit något sändfel. Men ändå, samma dag lixom. Besvikelse. Och nästa helg jobbar jag. Kul.

1 comment:

Feila said...

Men söt-Millie har det toppen hos dig ser jag! -Kan man bara dumpa sina barn en dag eller två hos dig eller...? ehe...

Och ett litet faaaakk!?! åt Martin måste jag säga. Fy. Kram!