Monday, May 25, 2009

Upp å ner

Idag va det så HÄRLIGT att vakna till SOLEN! :D Jag bara STUDSADE UPP! Nej.. ljug.. Jag gick nog inte upp förrän vid 8.30 snåret. Då ville syster yster att jag skulle pallra mig till lekparken och titta på när det äckliga barnet A snorade snor i hela ansiktet. Så sagt och gjort (..fast det va oxå ljug; eftersom jag först tänkte fläska mig på altanen x antal timmar istället..) knallade jag till lekparkus efter att jag gått till macken och köpt kaffemjölk (OCH grädde, för ibland e det inte så enkelt att välja..), matat Astrid, druckit kaffe, fått ett kvällspass (jobb alltså), sms:at med Linda, gjort en god smoothie och klätt på mig (och haft på mig deoooooooo!!).

I lekparken va det fullt ÖS! Millie käkade sand vilket hon tyckte smakade gott. Det e för övrigt kul med sandlådor tycker jag, men man vet ju att alla katter går och kissar där på nätterna. Så lite äckligt e det ju att sitta och mojsa. Och speciellt ÄTA sanden. Nåväl, SÅ sjuk kan man ju inte bli av lite katturin.

Sen gick vi till Yxhammargatan och Mia slängde ner lite träningskläder i en väska och jag gick till mig och svirade om. Efter det gick vi EJ till Lugnet. Utan till Open Sun, vilket va ett skönt skönt solarium där jag tror jag fick lite färg (inte för att jag blev lika brun som min syster på stört; men ändå..). SEN gick vi till Nautilus och jag låtsades att jag hade mycke armmuskler.

På hemvägen ringde Linda å pratade om "sin" J, det va intressant att höra hur det utvecklats efter helgens lopp. Så då bestämde jag mig för att ringa M. Och det va mindre intressant. MÅ - JAG - LOVA. Syftet med samtalet va väl att få lite mer klarhet. Men det enda vi kom fram till va att han skulle ringa mig när han kom tillbaks från Sweden Rock (3-6 juni). Sen la vi på och jag grinade en skvätt; MITT på Svärdsjögatan. Men det STRUNTADE jag visst i.. Då va det skönt att Mia va där och kjamades å kjamades.. Tack pussevännen.

Sen kutade jag hem och åt bönsoppa (som jag tror jag ska gö alldeles strax igen till middag fast kl e snart 22) och duschade och fick jobbpass för morgondagen och övermorgon.

Jobbade ett hellugnt pass ikväll 16-21 och det e ju för härligt när solen bara skiner och man glider runt i sina blommiga sommarskor, då har man ej något emot att ta hand om gamla tanter å farbröder på stan.

Imorrn ska jag jobba något så ofantligt länge; 8-11.30.. Få se om jag orkar.. ;-) Sen ska jag träffa diverse fölk.

xox

No comments: