Tuesday, May 26, 2009

Å sola den bara skiner..

11.38

Idag har jag jobbat å slitit som sagt; fick bara ett besök oxå mellan 8.11-11.11; men jag va klar kl 10 då jag hojjade till Saffran och köpte svarta sesamfrön och Halva; mmm.. Gillar den där affären verkligen, men har trist nog inte varit in sen jag flyttade hit förra sommaren :( Kom ihåg att jag va inne där och svirade runt för cirkus 11-12 år sen och såg berget av lösvikts-Halva på disken och fick smaka lite, och sen va det KÖRT.

Efter det parkerade jag och gick in på Telia butiken; det e ju så fint å jåsa där, önska jag hade mer ärenden in dit. Man kan ju fylla på "Sms till alla" online, men det ju tråk när man kan gå in i den trevliga butiken :) Nu har de oranga tröjor med, det e oxå fint. (Telia å Clas Ohlson lixom; jussåm de bästaste affärerna i stan..)

Sen avslutade jag stadsrundan med HEMKÖP; för jag äääääääääälskar den affären! Inte. Köpte tonfiskkotletter som va extrapris förra veckan (!), men bara 10 spänn så VEM bryr sig. Sesamfröna kostade ju bara 25kr så det va ju lugna bollar på Bengt. Så att säja.

Till sist fick jag faktiskt masa mig till kontoret och prata med mina snälla kollegor Inga och Inger och dricka kaffet som Anette bryggt. Mjaha. Checkade även mina spenatblad som låg och väntade på att bli uppätna i kylen; - Imorrn spenatblad! Imorrn..

Nu ska jag bädda, diska och snabbstäda så slipper jag gö det SEN.

14.33

Träffade Jaana för en Åhlens lunch; det va trevligt med en ny människa att tjattra med, hon är så snäll Jaana. Blev lite kaffe på det också. Sen vandrade jag till Bergnils och köpte en krok som ampeln ska hängas upp i, i köksfönstret.

Men det va hårt hårt att få i nån krok där uppe märkte jag.. Så Mattias ska komma förbi och borra :)

Nu har solen slutat skina också.. bara för att man ska ha middag ikväll. Morr..

15.30

Det blev ju inte så mycke av städningen tidigare så jag håller på nu istället, bra när folk kommer på besök så att det blir ordentligt städat ;-) Har marinerat tonfisken och Mattias har borrat och mitt kök e ju så gulligt att man blir helt knäsvag, hi hi.

22.56

Middagen blev god å lyckad i fina folks sällskap; Mia och Björn; en gammal gymnasievän - som kontaktat mig på Facebook, numera boendes i Uppsala - marinerad tonfiskkotlett med sallad och vin och en kvällsdrink. Mia va snällis å sprang till macken och köpte lite GROGGVIRKE till drinken. Ja, hata ordet "grogg".

Det var roligt oxå att Mia tyckte jag va fin i håret :) Jag har ju klippt SJÄLV; måndagnatt.

Nu ska jag smeta av mig diverse snyggsmink och krypa till kojs. Imorrn vankas jobb 7.30-16 och sen ska jag handla lite (som sig bör en lönedag), innan vinprovning på Rådhusgården med Mia tar vid.

Kramis


1 comment:

Lillasyster said...

åh jag ser fram emot kvällen... =)

hade det inte blåst så in åt helvete så min tunika flög upp imorse så jag visade trosan så hade allt varit perfekt...