Sunday, May 24, 2009

En helt vanlig söndag

10.16

Herre min get vilken sen uppstigning. Men igår gick jag och la mig med huvudvärk som börkade analkades på tidiga e.m; så himmelens drygt. Innan det va jag dock både till Rusta och loppisen mittemot och kikade med mammutt. Efter det fick jag skjuts av Tina till Ica Maxi för planen va att spendera kvällen hos Malin, Markus, Alfons och Felix och laga enchiladas och titta på Robinson. Istället stannande jag hemma med en sallad och grät en lite skvätt när Eric blev utröstad.. (va håller man PÅ med..??)..

Denna vecka har inte innehållit mycke att hänga i den stundande midsommarstången (mindre än en månad nu!).. Jag har jobbat måndag till fredag; bloggade senast i tisdags, jisses. Dagen efter jobbade jag ett långt pass (kändes det åtminstone som) 12.30-21; men hann med att äta glass på stan med Macke. Kika in vad man kan få för 22 spänn..

Gigantisk mjukglass från tobaksaffären på Bergströms gallerian..

Eller kanske en mini Magnum Temptation Chocolate.. God va den iallafall.


Nu låter det som det regnar ute..
Jag slurpar kaffe och har gjort en smoothie - på sockerfri Yoggi passionsfrukt/persika/vanilj, frysta jordgubbar, färskpressad limejuice, några linfrö och hackad ingefära - som står i kylskåpet och väntar.
Ingefära e en utav mina favoritsmaker i smoothie-liknande drycker och påminner mig om New York.

10.58

Min Nokia N95 dog en gång för alla här om dagen och därmed min enda kamera :( Så nu ska jag ÄNTLIGEN överföra alla bilder och göra bl a jul och födelsedagsalbum i Kodakgallery.. Håller på med jul nu; det känns som en evighet sen. Jag väntar på skattepengarna så jag kan köpa en NY KAMERA!

12.32

Jag har slurpat smoothie och mer kaffe och sått solrosfrön direkt i backen. Förhoppningsvis tar de sig upp.. Ikväll hade jag tänkt så mina luktärter i blomlådor och till veckan tomatplanta som jag skulle få av mamma..

13.46

Nu har solen kikat fram! Jag ska sätta mig på altanen och designa kurbitstatuering innan jag ska träffa Mia 15.30 och traska upp till Lugnet.. Efter träningen ska jag gå till Ragnegårds och få blomlådor! :)
..

No comments: